جمعه 31 فروردین 1403

سخنگوی فدراسیون فوتبال: ما مسول راستی آزمایی فدراسیون های دیگر نیستیم

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سخنگوی فدراسیون فوتبال: ما مسول راستی آزمایی فدراسیون های دیگر نیستیم

تهران - ایرنا - سخنگوی فدراسیون فوتبال در پاسخ به ابهامات مطرح شده در خصوص چگونگی تایید استعلام فدراسیون فوتبال ایران از فدراسیون فوتبال گابن گفت: این استعلام صورت گرفته و آنها در نامه ای به 4 بازی ملی بازیکن گابنی گل گهر صحه گذاشتند.

به گزارش ایرنا، حسین شریفی تاکید کرد: زمانی که باشگاه گل گهر در صدد جذب بازیکن گابنی خود بود استعلامی را به صورت دستی به فدراسیون فوتبال ارائه کرد که همکاران ما هم اعلام کردند این استعلام باید به صورت سیستمی و بر اساس ضوابط مشخص انجام شود.

وی ادامه داد: فدراسیون فوتبال اعلام کرد این استعلام از طریق رسمی دنبال شود و جهت راستی آزمایی فدراسیون فوتبال ما از فدراسیون فوتبال گابن استعلام گرفت و آنها هم در نامه ای رسمی به امضای دبیرکل گابن تایید می شود که «اریک باگناما» 4 بازی ملی داشته و مشکلی برای حضور وی در فوتبال باشگاهی ما نیست.

سخنگوی فدراسیون فوتبال یادآور شد: ما بر اساس یک دستورالعمل رفتار کردیم و طبق همان شیوه باشگاه ها در خصوص استفاده از بازیکنان قانونی موظف هستند و باید پاسخگو باشند اما طبق همان استعلام کارها پیش رفته و به سازمان لیگ هم تایید داده می شود.

شریفی گفت: فدراسیون فوتبال ما قرار نیست مسئول راستی آزمایی فدراسیون های فوتبال در سایر کشورها باشد. در این خصوص فدراسیون فوتبال گابن به عنوان بالاترین مرجع فوتبال آن کشور یک موضوع را تایید کرده است و باید این مساله در کمیته انضباطی تعیین تکلیف شود.

گفتنی است «اریک باگناما» به دلیل نداشتن 4 بازی ملی و بر خلاف آنچه فدراسیون فوتبال گابن تایید کرده است، شرایط حضور در فوتبال ایران را نداشته و نتیجه شکایت تیم های مختلف از گل گهر در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال مشخص می شود.

*س_برچسب‌ها_س*