شنبه 7 مهر 1403

سرانه اردوگاهی دانش‌آموزان زنجانی 23 سانتیمتر است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سرانه اردوگاهی دانش‌آموزان زنجانی 23 سانتیمتر است

زنجان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: سرانه اردوگاهی برای دانش‌آموزان زنجانی 23 سانتیمتر است که از میانگین کشوری بسیار کمتر است و بر این اساس باید به طور ویژه به این مساله پرداخته شود.

ابراهیم رفیعی شامگاه سه‌شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد این استان در زمینه سرانه اردوگاهی دانش آموزی در بین استان‌های مجاور نیز فقیر بوده و در این راستا رفع چالش می تواند چشم انداز بهتری را مهیا کند.

وی اضافه کرد: بخشی از موضوع تربیت که همواره مورد تاکید است در مکان هایی نظیر اردوگاه های دانش آموزی و کانون های فرهنگی و تربیتی اتفاق می افتد که متاسفانه تنها یک اردوگاه دانش‌آموزی در استان زنجان فعال است.

به گفته این مسؤول، یک اردوگاه نیمه فعال و 2 اردوگاه نیمه کاره نیز در شهرستان های این استان واقع شده که در عمل کارکرد لازم را ندارند و باید در این زمینه حرکت جهادی انجام گیرد.

این مسؤول ادامه داد: در جلسه قبل مصوباتی از جمله تدوین سند اجرایی سواد آموزی به منظور ریشه کنی بیسوادی انجام شد که در این راستا نهادها و دستگاه‌های اجرایی استان به منظور اجرای مطلوب سند، همکاری های بسیار خوبی داشتند.

وی از پرداخت سه میلیارد ریال توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برای توسعه آموزش های الکترونیکی مدارس از راه دور اشاره کرد و گفت: این مهم با هدف تقویت علمی دانش آموزان در 14 منطقه آموزشی استان تخصیص و در اختیار اداره کل آموزش و پرورش قرار گرفت.

رفیعی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال98 در جلسه شورای آموزش و پرورش موضوع استیفای حقوق آموزش و پرورش و جلب مشارکت دستگاه‌ها در فعالیت این دستگاه در دستور کار قرار گرفت که تا کنون توفیق بسیار خوبی حاصل شده است.

هم‌اکنون حدود 200 هزار دانش‌آموز در 2 هزارو 550 مدرسه سطح استان زنجان مشغول به تحصیل هستند.

*س_برچسب‌ها_س*