سه‌شنبه 17 مهر 1403

سرانه درمانی هر بیمار خاص در خراسان شمالی 75 برابر افراد عادی است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سرانه درمانی هر بیمار خاص در خراسان شمالی 75 برابر افراد عادی است

بجنورد - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: سرانه درمانی هر بیمار خاص در این استان 75 برابر افراد عادی برای سازمان هزینه دارد.

محسن رعنایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میانگین هزینه درمان برای هر فرد عادی سالانه دو میلیون تا دو میلیون و 200 هزار ریال است اما برای بیماران خاص معادل 150 میلیون ریال است.

وی تعداد بیماران خاص استان که زیر پوشش این بیمه هستند720 نفر ذکر کرد و افزود: در مجموع 108 میلیارد ریال برای این بیماران هزینه می شود.

وی گفت: بیماران خاص شامل 64 نفر بیمار هموفیلی، 39 نفر تالاسمی، 287 نفر دیالیز، 139 نفر بیمار پیوند کلیه و 191 بیمار ام اس هستند.

رعنایی در خصوص هزینه بیماران سخت علاج نیز اظهار داشت: بیماران سخت علاج و سرطانی نیز بخشی از خدمات را از جمله رادیو تراپی 100 درصد رایگان دریافت می کنند و در بحث شیمی درمانی نیز تا 90 درصد خدمات و داروها به صورت رایگان به آنان ارائه می شود.

وی با بیان اینکه ارایه خدمات درمانی و تامین داروی این گروه از بیماران وظیفه دولت است گفت: با وجود اینکه تمامی داروهای این گروه از بیماران وارداتی است، هزینه های آنان تامین می شود.

رعنایی با بیان اینکه 70 درصد جمعیت استان خراسان شمالی زیر پوشش بیمه سلامت هستند افزود: هم اکنون 620 هزار نفر از از شهروندان تاکنون خود را بیمه کرده اند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی بر بیمه سلامت همگانی تاکید کرد و گفت: تمامی کسانی که در شهرها سکونت دارند اما بیمه نیستند به دفاتر مراجعه کنند تا با توجه به استحقاقی که دارند زیر پوشش بیمه قرار گیرند.

خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد.

*س_برچسب‌ها_س*