جمعه 13 مهر 1403

سرعت در تعیین تکلیف زمین‌های معطل در شهرک‌های صنعتی ضروری است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سرعت در تعیین تکلیف زمین‌های معطل در شهرک‌های صنعتی ضروری است

زنجان - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان گفت: با توجه به مراجعات روزافزون متقاضیان جدید برای دریافت زمین در شهرک‌های صنعتی استان، سرعت عمل در تعیین تکلیف زمین‌های معطل مانده در این مناطق ضروری است.

مهرداد سلطانی روز چهارشنبه در کارگروه امور زیربنایی استان افزود: باید آزاد سازی زمین هایی که شهرک های صنعتی استان در فرصت و مهلت معین شده مورد بهره برداری قرار نگرفته اند، از شهرک های صنعتی که متقاضی بیشتری دارند آغاز شود.

وی خاطرنشان کرد: در این خصوص نباید تعلل شود چرا که موجب توقف توسعه صنعتی استان خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان به ضرورت توجه به محدودیت ها در استقرار واحدها و صنایع در شهرک های صنعتی استان تاکید کرد و گفت: برای مثال در ابهر ما با مشکل تامین آب مواجه هستیم بنابراین نباید صنایع آب بر در چنین محدوده هایی مستقر شود.

سلطانی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص ایجاد شهرک‌های صنفی در مناطق شهری و روستایی استان نیز اظهار داشت: مطالعات ایجاد چنین شهرک هایی باید بر اساس سند آمایش، سند توسعه منظومه های روستایی و طرح اشتغال پایدار روستایی باشد.

وی به لزوم مکان یابی شهرک‌های صنفی بر اساس نیازها تاکید کرد و اظهار داشت: لازم است در ایجاد شهرک‌های صنفی که در حریم شهرها قرار دارند، شرکت های شهرک های صنعتی و سازمان صنعت، معدن و تجارت به فرمانداری ها مشاوره های مورد نیاز را ارائه دهند.

به گزارش ایرنا، استان زنجان دارای 32 شهرک و ناحیه صنعتی با مجموع سه هزار و 500 هکتار زمین و یک هزار و 700 طرف قرارداد است.

شهرک‌های صنعتی استان زنجان 850 واحد تولیدی را در خود جای داده اند.

*س_برچسب‌ها_س*