دوشنبه 16 مهر 1403

سرعت وزش باد در زنجان تا 70 کیلومتر بر ساعت پیش بینی شده است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سرعت وزش باد در زنجان تا 70 کیلومتر بر ساعت پیش بینی شده است

زنجان - ایرنا - رییس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: طبق پیش بینی صورت گرفته امروز چهارشنبه سرعت وزش باد در برخی مناطق استان به 70 کیلومتر نیز خواهد رسید.

سونا صرفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وزش باد از ساعاتی پیش در مناطق مختلف این استان شروع شده است که سرعت آن از بعدازظهر به صورت شدیدتر خواهد شد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر سرعت وزش باد در منطقه فرودگاه براساس گزارش ایستگاه هواشناسی فرودگاه زنجان که در شمالغرب شهر زنجان واقع شده 13 متر بر ثانیه (47 کیلومتر بر ساعت) بوده اما داده های دیگر ایستگاه های زنجان واصل نشده است.

صرفی با تاکید بر اینکه وزش باد تا اوایل امشب، ادامه خواهد داشت به عموم مردم این استان توصیه کرد، از قرار گرفتن و تردد در کنار ساختمان های نیمه کاره، سازه های مرتفع و درختان خشکیده و فرسود خودداری کنند.

رییس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: فردا / پنجشنبه دوم مرداد ماه جاری / نیز شاهد وزش باد با شدت کمتر در این استان خواهیم بود که می تواند در برخی مناطق نسبتا شدید باشد.

در حال حاضر، استان زنجان از 57 ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور 12 ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*