پنج‌شنبه 14 تیر 1403

سرمایه‌گذاری 60 همتی بخش خصوصی در بنادر کشور

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
سرمایه‌گذاری 60 همتی بخش خصوصی در بنادر کشور

علی اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و معاون وزیر راه و شهرسازی در برنامه سلام خبرنگار شبکه خبر با بیان اینکه توسعه در بسیاری از بخش ها به ویژه در بخش بندری و دریایی تنها از طریق ورود بخش خصوصی امکان‌پذیر خواهد بود، گفت: در صورتی که دولت از فرصت هایی که بخش خصوصی ایجاد می کند استفاده نکند در حوزه تولید و ایجاد زیرساخت ها عقب می ماند.

وی ادامه داد: در طول سه سال گذشته با حمایت های رئیس جمهور شهید سازمان بنادر اقدامات خوبی در حوزه زیرساخت های دریایی و بندری برای بخش خصوصی فراهم کرد و توانست از فرصت های سرمایه گذاری بخش خصوصی استفاده کند.

صفایی گفت: ساخت بندر و ایجاد موج شکن هزینه های زیادی دارد و بخش خصوصی به تنهایی از عهده آن برنمی آید و ما به عنوان دولت سیزدهم زیرساخت های لازم را فراهم کرده و در اراضی امکانات زیربنایی از جمله آب، برق و گاز را فراهم کرده ایم.

مدیر عامل سازمان بنادر اظهار کرد: تعدادی از مشوق ها را در این بخش فراهم کرده و تحول خوبی را در حوزه زیرساخت های دریایی و بندری فراهم کرده ایم به طوری که در سال 1402 و 1403 حدود 60 هزار میلیارد تومان قرارداد با بخش خصوصی منعقد کرده ایم.

او بیان کرد: پیش از ورود دولت سیزدهم کل سرمایه گذاری که دولت توانست در بخش خصوصی جذب کند تنها 20 همت بود.

صفایی اظهار کرد: در بخش بنادر بزرگ هم سرمایه گذاری خوبی صورت گرفت و در بخش بنادر کوچک و محلی هم از سرمایه گذاری های محلی و دولتی استفاده شد و در بنادر محلی از جمله سیرک، اروندرود کنار، بوموسی و بندر خمیر دولت در کنار بخش خصوصی ورود کرد و در حال حاضر این بنادر با استفاده از ظرفیت های بومی و محلی اداره می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سازمان بنادر موانعی در این بخش نمی بیند و در حال حاضر از سرمایه گذاری بخش خارجی هم استفاده شده و تا یک ماه آینده هم قرارداد سرمایه گذاری با سه کشور خارجی جدید امضا می شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

خبرنگار: محبوبه کباری

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی