جمعه 13 مهر 1403

سرما بیش از 41 میلیارد ریال به اراضی کشاورزی شیروان خسارت زد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سرما بیش از 41 میلیارد ریال به اراضی کشاورزی شیروان خسارت زد

بجنورد - ایرنا - مدیر جهاد کشاوزی شیروان گفت: سرمای شنبه شب 41 میلیارد و 100 میلیون ریال به 600 هکتار از اراضی زراعی آبی این شهرستان خراسان شمالی خسارت وارد کرد.

مهران حیاتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیشترین خسارت را مربوط به اراضی زراعی آبی ذرت در سطح 550 هکتار به مبلغ 39 میلیارد و 600 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: همچنین اراضی زراعی آبی گوجه فرنگی در سطح 50 هکتار به مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون ریال خسارت دیده است.

وی افزود: بیمه کردن محصولات کشاورزی با توجه به واقعیت بلایای طبیعی همچون سیل، خشکسالی، سرمازدگی و بیماریهای دامی ضرورتی حیاتی برای کشاورزان، باغداران و دامداران است که باید نسبت به آن توجه داشته باشند.

مدیر جهاد کشاوزی شیروان گفت: بعد از هشدار هواشناسی باید هریک از کشاورزان و باغداران بر اساس تجربه های قبلی یا امکاناتی که در اختیار دارند برای جلوگیری از سرمازدگی اقدام کنند.

دمای هوا در برخی مناطق شهرستان شیروان شنبه شب به حدود پنج درجه سانتیگراد زیر صفر رسید.

هواشناسی خراسان شمالی روز پنجشنبه گذشته در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که کشاورزان و باغداران به علت افت شدید دما نسبت به جمع‌آوری محصولات کشاورزی و باغی شتاب کنند.

میانگین بارش سالیانه خراسان شمالی 240 میلی متر است.

مرکز شهرستان 157 هزار نفری شیروان در 60 کیلومتری شرق بجنورد واقع است که این خطه افزون بر 105 هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد.

*س_برچسب‌ها_س*