چهارشنبه 6 تیر 1403

سریال جدید خالق کلاه‌قرمزی در راه است‌؛ سریال جدید حمید جبلی چیست؟

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
سریال جدید خالق کلاه‌قرمزی در راه است‌؛ سریال جدید حمید جبلی چیست؟

حمید جبلی؛ کارگردان و بازیگر سینما این روز‌ها در تدارک نویسندگی و کارگردانی مجموعه‌ای است که احتمالا برای طیف سنی کودک و نوجوان تولید خواهد شد. حمید جبلی؛ کارگردان و بازیگر سینما این روز‌ها در تدارک نویسندگی و کارگردانی مجموعه‌ای است که احتمالا برای طیف سنی کودک و نوجوان تولید خواهد شد. دغدغه تولید سریال، فیلم و در کل کار کودک، دغدغه ای است که طی چندین دهه با حمید جبلی همراه بوده است....

حمید جبلی؛ کارگردان و بازیگر سینما این روز‌ها در تدارک نویسندگی و کارگردانی مجموعه‌ای است که احتمالا برای طیف سنی کودک و نوجوان تولید خواهد شد.

دغدغه تولید سریال، فیلم و در کل کار کودک، دغدغه ای است که طی چندین دهه با حمید جبلی همراه بوده است. او سال ها برای کودکان و نوجوان نوشته و بازی کرده و حالا پس از چند سال دوری از این فضا قصد دارد سریالی را در این راستا برای کودک و نوجوان نویسندگی و کارگردانی کند.

این سریال که هنوز عنوان آن مشخص نشده است، از پاییز امسال (در ماه آبان و آذر) کلید خواهد خورد.

جبلی در سال 1401 بنا داشت تا سریالی را برای تلویزیون بسازد که نویسندگی آن برعهده خود او بود، اما در دی ماه همان سال خبری مبنی بر انصراف جبلی از ساخت سریال مدنظر منتشر شد. احتمالا کاری که توسط این کارگردان در دست تولید قرار می‌گیرد، همان سریالی است که قرار بود برای رسانه ملی ساخته شود.

در همان سال، عباس محبوب بازیگری که برای یکی از نقش‌های اصلی این سریال قرارداد امضا کرده بود، عنوان کرده بود: «برای یک سریال قرارداد بسته بودم که حمید جبلی نویسنده‌اش بود و اتفاقا یکی از نقش‌های اصلی را داشتم. این سریال قرار بود به تهیه کنندگی مهدی فرجی باشد، اما فعلاً کنسل شده و تهیه کننده دست نگه داشته است. به خاطر شرایط خاص همه کم کار شده‌اند. امیدوارم اتفاقات اخیر حل شود.»

ساخت سریال جبلی برای تلویزیون در سال 1401 درحالی بود که او تقریبا همکاری اش را با یار دیرینه خود یعنی ایرج طهماسب قطع کرده بود.

حمید جبلی تاکنون دو فیلم سینمایی «پسر مریم» و «خواب سفید» را به ترتیب در سال‌های 1377 و 1382 کارگردانی کرده بود و نویسندگی آثاری به یادماندنی، چون «کلاه قرمزی و پسرخاله»، «یکی بود، یکی نبود»، «کلاه‌قرمزی و سروناز»، «زیر درخت هلو»، «کلاه‌قرمزی و بچه‌ننه» و چند اثر دیگر را در کارنامه نویسندگی خود دارد.

منبع: برنا

هم اکنون دیگران می خوانند -->

بیشتر بخوانید

سریال جدید خالق کلاه‌قرمزی در راه است‌؛ سریال جدید حمید جبلی چیست؟ 2