پنج‌شنبه 19 مهر 1403

سطح سرنوشت‌ساز قیمت دلار / سکه امامی چشم‌انتظار حرکت اونس طلا

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
سطح سرنوشت‌ساز قیمت دلار / سکه امامی چشم‌انتظار حرکت اونس طلا

دلار آزاد که در روز یکشنبه خط روند صعودی چهار ماهه خود را شکسته بود روز قبل توانست به بالای آن نفوذ کند ولی برای آنکه قیمت دلار کاهشی نشود باید بتواند در روز جاری بالای محدوده 53 هزار و 700 تومان تثبیت شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، بازار ارز روز قبل از نزدیکی حمایتی که در آن قرار داشت برگشت و قیمت اسکناس آمریکایی افزایش یافت. بازگشت تکنیکی بازار ارز در روز قبل با دومین روز سقوط شاخص کل بازار سرمایه همراه شد.

دلار آزاد که در روز یکشنبه خط روند صعودی چهار ماهه خود را شکسته بود روز قبل توانست به بالای آن نفوذ کند ولی برای آنکه قیمت دلار کاهشی نشود باید بتواند در روز جاری بالای محدوده 53 هزار و 700 تومان تثبیت شود و در ادامه از این قیمت پایین‌تر نیاید. در غیر اینصورت احتمال کاهش قیمت دلار از نظر تکنیکی در گام اول تا حوالی 53 هزار و 100 تومان فراهم می‌شود و اگر این محدوده حمایتی کوتاه‌مدتی هم شکسته شود دلار می‌تواند تا محدوده 52 هزار و 600 تا 52 هزار و 800 کاهش یابد.

سکه امامی چشم‌انتظار اونس و دلار

سکه امامی هم مانند دلار خط روند صعودی سه ماهه خود را شکسته و هنوز نتوانسته بالای آن نفوذ کند ولی با توجه به آنکه قیمت طلا به اونس و سکه وابسته است، اگر دلار در ادامه هفته رشد کند یا اونس طلا در واکنش به داده‌های تورمی ایالات متحده روز چهارشنبه و نگرانی‌ها از عدم افزایش سقف بدهی ایالات متحده مثبت شود سکه امامی نیز می‌تواند در ادامه صعودی شود.

حمایت محدوده 32 میلیون و 500 تا 32 میلیون و 600 هزار تومانی اولین حمایت پیش روی سکه است که در صورت شکست می‌تواند تا نزدیکی محدوده 31 میلیون و 900 هزار تا 32 میلیون تومان کاهش پیدا کند. در صورت صعودی بودن سکه امامی در روز جاری محدوده 32 میلیون و 900 هزار تومان اولین مقاومت پیش رو خواهد بود که شکست آن راه را برای رسیدن به مقاومت 33 میلیون 800 هزار تومانی هموار خواهد کرد.

همچنین بخوانید