پنج‌شنبه 7 تیر 1403

سعید جلیلی: جلوی هرزه‌نگاری در فضای مجازی گرفته شود + فیلم

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
سعید جلیلی: جلوی هرزه‌نگاری در فضای مجازی گرفته شود + فیلم

اقتصادنیوز: حق مردم است که داده های آنها حفظ شود. در فضای مجازی جلوی کلاهبرداری و هرزه نگاری گرفته شود.

به گزارش اقتصادنیوز، سعید جلیلی در سومین مناظره با موضوع فضای مجازی گفت: وظیفه دولت این است که از فرصت ها در فضای مجازی استفاده حداکثری کند و تهدیدها را حداقلی کند. حق مردم است که داده های آنها حفظ شود. در فضای مجازی جلوی کلاهبرداری و هرزه نگاری گرفته شود.

وی گفت: هر محدودیتی اگر پیش می آید و یا اگر درباره حقی صحبت میکنیم، چگونه حق پایدار می ماند؟ وقتی همراه با مسئولیت پذیری باشد. به جای محدودیت باید مسئولیت پذیری هوشمندانه روشن و غیرسلیقه ای شکل بگیرد چه برای سکوهای داخلی و چه برای خارجی ها.

جلیلی گفت: مسئولیت پذیری است که آزادی را مستمر می کند. گزارشهایمان خوب است که واقعی باشد و عدد بگوییم! فضای مجازی مثل فضای حقیقی با زندگی مردم عجین شده است. در فضای مجازی هم مثل فضای حقیقی باید جلوی کلاهبرداری گرفته شود. شبکه ملی اطلاعات در دولت شهید رئیسی 60 درصد پیشرفت داشته است.

جلیلی گفت: شبکه ملی اطلاعات در تمام این سالها چند درصد درست شده؟ 20-30 درصد! الان 60 درصد موفقیت داشته است. با فیبرنوری که انجام شده صدها برابر سرعت اینترنت بهتر می شود. اینها زحمات ارزشمند دولت شهید رئیسی است. شاهد بودم مجلس محترم در همین برنامه چقدر جدیت انجام داد تا فیبرنوری به پیش برود و موانع برطرف شود.

وی گفت: هشت درصد از تولید ناخالص ملی ما در فضای مجازی باید به 20 درصد برسد. ایرانیان باید تولیدکننده در این حوزه باشند و فقط مصرف کننده نباشند. یک معنای هر ایرانی یک نقش پرشکوه در عرصه فضای مجازی این است. عدالت آموزشی و رسانه ای و خدماتی و دسترسی بهتر به امکانات چیزهایی است که از فضای مجازی می توان استفاده کرد.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید