دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

سفر به اروپا: شکم گردی با پنیر فرانسوی، پیتزای ایتالیایی

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
سفر به اروپا: شکم گردی با پنیر فرانسوی، پیتزای ایتالیایی

قاره اروپا از زمان‌های دور یکی از مقاصد سفر برای بسیاری از مسافران و گردشگران از سراسر جهان بوده...

که به ویژه سفر با تور اروپا برای مسافران ایرانی از محبوبیت بالایی برخوردار است. این قاره به دلیل موقعیت جغرافیایی، آب و هوای مدیترانه‌ای، جاذبه‌های گردشگری فرهنگی و طبیعی، توسعه یافتگی این قاره و سطح بالای آزادی و دموکراسی باعث شده که تقریبا تمام کشورهای آن دارای صنعت گردشگری پیشرفته و رو به رشدی باشند.

از آنجا که بیشتر کشورهای اروپایی عضو اتحادیه اروپا هستند لذا برای سفر با تور اروپا نیاز به اخذ ویزای شینگن یا ویزای توریستی اروپا دارید تا وارد کشور مورد نظر خود شوید. البته هر کدام از کشورهای اتحادیه اروپا نیز دارای شرایط و قوانین مخصوص به خود برای صدور ویزا هستند. می‌توان گفت که بهترین زمان سفر با تور اروپا فصل بهار و تابستان بوده که تجربه دل‌انگیزی از مسافرت در اقلیم آب و هوای مدیترانه‌ای را به گردشگران و مسافران هدیه می‌دهد.

اما توجه داشته باشید که این فصول پیک سفر به قاره اروپا بوده که شلوغی و هزینه‌های تور ممکن است باب میل مسافران نباشد لذا فصل پاییز و زمستان مناسب‌ترین زمان سفر با تور اروپا بوده و می‌تواند رضایت خاطر گردشگران را تامین کند. البته از آنجا که اروپا یک قاره توریست‌پذیر بوده برای گردشگران تسهیلاتی را نظر می‌گیرند که یکی از آن‌ها توریست کارت است. این کارت به توریست‌های تور اروپا داده می‌شود تا هزینه آن‌ها به هنگام استفاده از تورهای شهری، جاذبه‌های گردشگری، رستوران‌ها و حمل و نقل عمومی کاهش بیابد.

ایتالیا؛ سفر به سرزمین مادری پیتزا

ایتالیا از جمله کشورهای زیبا و دارای جاذبه‌های فراوان توریستی بوده که سالانه مسافران از سراسر جهان و ایران با تور اروپا و به ویژه تور ایتالیا اقدام به مسافرت می‌کنند. از دیرباز ایتالیا به عنوان خاستگاه پیتزا در میان مردم و مسافران شناخته شده است که همین سبب توسعه این غذا و رستوران‌های پیتزاپز در سراسر این کشور شده است.

گردشگران تور اروپا در سفر به ایتالیا می‌بایست در مورد انواع پیتزاها و پیتزافروشی‌های معروف اطلاعات کافی داشته باشند. برای مثال شهر ناپل ایتالیا از سال 1936 پیتزافروشی دی متئو را تاسیس کرده‌اند که دارای شهرت جهانی در پخت انواع پیتزا است و در تور اروپا مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد. یکی دیگر از این پیتزاهای خوشمزه و بومی در رم ایتالیا اسفورنو بوده که بیشتر پیتزافروشی‌ها آن را با یخ خردشده پخت می‌کنند و روی آن پکورینا رنده‌شده استفاده می‌شود که گردشگران تور اروپا در سفر به ایتالیا متوجه جذابیت آن می‌شوند.

در ادامه معرفی پیتزاهای معروف ایتالیا می‌توان به پیتزا مارگاریتا اشاره کرد که دارای سه عنصر اصلی ریحان، گوجه‌فرهنگی و پنیر بوده که در سه رنگ پرچم ایتالیا پخته می‌شود. پیتزا پپرونی، پیتزا مارینارا، پیتزا سیسیلی، پیتزا فوکاسیا، پیتزا گامبری و پیتزا آلا ناپولتانا یا ناپولی از دیگر انواع پیتزاهای معروف ایتالیایی بوده که در جذابیت تور اروپا و به خصوص تور ایتالیا نقش مهمی ایفا می‌کنند.

فرانسه؛ کشور 246 نوع پنیر

کشور فرانسه شاید با القاب و عناوین مختلف شناخته شده باشد ولی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این کشور از نظر شکم‌گردی داشتن انواع پنیرهای خوشمزه باشد. مسافران در هنگام سفر با تور فرانسه باید دقت داشته باشند که می‌توانند از پنیرهای متنوع و گاها سنتی این مقصد گردشگری نهایت لذت را ببرند.

در واقع کشوری مانند فرانسه از تنوع فرهنگی بالایی برخوردار بوده که همین مورد را می‌توان در انواع پنیرهای ناب و با طعم به یادماندنی آن مشاهده کرد. بیشتر گردشگران در تور اروپا که خواهان سفر به فرانسه هستند می‌دانند که در تمام وعده‌های غذایی پنیر به عنوان یک عنصر اصلی حضور دارد.

پنیرهای فرانسه از سه نوع شیر سنتی نظیر شیر بز، شیر گاو و گوسفند درست شده و هر کدام از آن‌ها به منطقه یا شهر خاصی از فرانسه تعلق دارد. این پنیرها در سراسر اروپا و جهان شناخته شده بوده که در تور اروپا نیز مسافران از آن‌های استقبال بی‌نظیری داشته‌اند.

پنیرهای فرانسه فقط شامل راکفورت، بری و کامامبر نیست که در سوپرمارکت‌ها به فروش می‌رسد بلکه این کشور دارای 246 نوع پنیز خوشمزه و باکیفیت است که می‌توان در تور اروپا به شکم‌گردی پرداخت. از انواع پنیرهای نرم، فشرده و پنیرهای آبی در فرانسه تولید می‌شوند که هر کدام از آن‌ها دارای ویژگی‌های منحصر به فرد خود هستند.

برای نمونه پینرهای بری و کاممبر جزو پنیرهای نرم فرانسوی بوده که البته پنیرهای نرم دارای صدها نوع در فرانسه هستند. از پنیرهای فشرده فرانسوی می‌توان به پنیر پرپینیز، امنتال، میمولت، کانتال، کومته و... اشاره کرد که از بهترین پنیرهای فشرده این کشور محسوب می‌شوند. در تور اروپا به مقصد فرانسه به هیچ‌وجه نمی‌توان از طعم‌های لذیذ پنیرهای فرانسه چشم‌پوشی کرد.

تور ایتالیا و فرانسه با سلام پرواز

یکی از مطمئن‌ترین و به‌صرفه‌ترین راه‌ها برای سفر تهیه تور مسافرتی بوده که می‌توان آن را از آژانس‌های مسافرتی و شرکت‌های خدمات مسافرتی تهیه نمود. در این زمینه آژانس مسافرتی سلام پرواز با ارائه تور اروپا (ایتالیا، فرانسه) به مسافران محترم به عنوان یکی از مجریان مستقیم توانسته است سهمی از بازار این مقصد را به خود اختصاص دهد.

علاقه‌مندان برای تهیه تور اروپا سلام پرواز می‌توانند به وب‌سایت این شرکت به نشانی salamparvaz مراجعه کرده و از میان پکیج‌های مختلف تور مورد نظر خود را رزرو نمایند. البته برای کسب اطلاعات دقیق‌تر در مورد خدمات تور، ساعت‌های پروازی و انواع هتل‌ها و نوع خدمات‌شان می‌توانند با شماره 22221500 تماس حاصل نموده و از مشاوره‌های تخصصی و حرفه‌ای کارشناسان تور اروپا در سلام پرواز استفاده کنند.

سفر به اروپا: شکم گردی با پنیر فرانسوی، پیتزای ایتالیایی 2
سفر به اروپا: شکم گردی با پنیر فرانسوی، پیتزای ایتالیایی 3
سفر به اروپا: شکم گردی با پنیر فرانسوی، پیتزای ایتالیایی 4