یک‌شنبه 6 آبان 1403

سفر عتبات باز هم گران شد

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
سفر عتبات باز هم گران شد

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، سفرهای زیارتی به عتبات که قرار بود تا پایان بهمن‌ماه با قیمت اعلام شده، انجام شود، دوباره گران شد و برخی از زائران که برای سفر به عتبات در پایان بهمن برنامه‌ریزی کرده بودند، اکنون باید مبلغی بیش‌تر برای اعزام به عتبات بپردازند.

این امر در حالی است که از ابتدای بهمن‌ماه که دور جدید سفرهای زیارتی به عتبات با افزایش 15 درصدی نسبت به آذرماه آغاز شد، قرار بود هزینه سفر هوایی عتبات از 11 میلیون و 500 تا 13 میلیون و 500 هزار تومان و سفرهای زمینی از 6 میلیون تا هفت میلیون و 500 تومان باشدT اما اکنون هزینه سفر هوایی عتبات از 12 میلیون و 900 تا 14 میلیون تومان و سفرهای زمینی هم میانگین هفت میلیون و 200 هزار تومان شده است.

البته در روزهای گذشته سیدصادق حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت از اختصاص ارز 28 هزار و 500 تومانی به سفر عتبات خبر داده بود و انتظار می‌رفت که هزینه این سفرها با اعمال چنین مصوبه‌ای کاهش یابد. اما اکنون با محقق نشدن این امر، هزینه سفر عتبات بالاتر هم رفته است و خبری از کاهش هزینه‌ها نیست.

به گزارش فارس، ماه‌های رجب و شعبان از ایام مناسبتی هستند که بسیاری از ایرانیان هم به عتبات مشرف می‌شوند و همین مناسبتی بودن ایام و البته بالارفتن نرخ ارز موجب افزایش هزینه سفر عتبات شده است. چرا که دفاتر زیارتی برای تأمین ارز مورد نیاز سفر عتبات باید ارز متشکل یا حتی ارز با نرخ بازار آزاد تهیه کنند.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

سازمان حج و زیارت

سفر عتبات سفر زیارتی هزینه سفر عتبات گرانی سفر عتبات این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
سفر عتبات باز هم گران شد 2
سفر عتبات باز هم گران شد 3
سفر عتبات باز هم گران شد 4