پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

سفر وزیر نفت به ونزوئلا برای امضای چند قرارداد نفتی

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
سفر وزیر نفت به ونزوئلا برای امضای چند قرارداد نفتی

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران، جواد اوجی وزیر نفت ایران به ونزوئلا سفر کرده تا از تاسیسات انرژی این کشور بازدید و چندین قرارداد انرژی امضا کند. ونزوئلا همانند ایران تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارد.

اوجی به‌همراه هیئت همراه در روز شنبه به کاراکاس رسید و به همراه اسدروبال چاوز، رییس شرکت ملی نفت ونزوئلا از مجتمع پالایشگاهی پاراگوانا در غرب این کشور بازدید کردند. هر دو کشور انتظار دارند چندین قرارداد انرژی در روز دوشنبه امضا کنند.

ایران و ونزوئلا هر دو تحت تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند و آمریکا از هیچ کدام از این دو کشور نفت وارد نمی‌کند. یک دیدار غیرمنتظره بین نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا و مقامات ارشد آمریکا در کاراکاس در ماه مارس این ذهنیت را به وجود آورد که صادرات نفت این کشور از تحریم‌ها معاف شده و بخشی از نفت ونزوئلا در بحبوحه حمله روسیه به اوکراین وارد بازار می‌شود.

ونزوئلا و ایران همکاری خود را افزایش داده‌اند. ونزوئلا میعانات گازی ایران را وارد می‌کند تا با استفاده از آن نفت خام خود را رقیق کند. ایران همچنین محصولات پالایشی و قطعات یدکی مورد استفاده صنعت نفت را به این کشور صادر می‌کند.