دوشنبه 18 تیر 1403

سفر یک روزه معاون رئیس جمهور به استان قزوین

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
سفر یک روزه معاون رئیس جمهور به استان قزوین

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به منظور بازدید از مناطق تحت مدیریت این سازمان، در سفری یک روزه به استان قزوین سفر کرد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به منظور بازدید از مناطق تحت مدیریت این سازمان، در سفری یک روزه به استان قزوین سفر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی سلاجقه در سفر یک روزه خود به استان قزوین با حضور در منطقه حفاظت شده الموت، آخرین وضعیت حفاظتی این منطقه را بررسی کرد. در این بازدید معاون رئیس جمهور در دیدار چهره به چهره با افراد بومی این منطقه ضمن بررسی درخواست‌های آنان، دستورات لازم در خصوص رفع برخی از موارد را صادر کرد.

در ادامه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از پروژه جاده در دست احداث قزوین - الموت تنکابن بازدید کرد. وی در این بازدید نحوه انجام تعهدات 16 گانه وزارت راه، نقاط رانشی و سایر موارد زیست محیطی در این پروژه را مورد بررسی قرار داد.

سلاجقه در بازدید از محل احداث ساختمان مرکز کنترل و پایش و پاسگاه محیط بانی که به نام شهید جمهور نامگذاری شده است، ضمن بررسی میزان پیشرفت کار، دستورات لازم در تسریع روند احداث را صادر کرد.

بهره‌گیری از ظرفیت جوامع محلی و بومی در مدیریت حفظ تالاب‌ها

معاون رئیس جمهور در بازدید از تالاب اوان و بررسی وضعیت تالاب و پروژه‌های حفاظتی و مدیریتی آن گفت: در مدیریت تالاب‌ها باید از ظرفیت جوامع محلی استفاده شود چرا که یکی از اصلی ترین ظرفیت‌ها برای کنترل و حفاظت از تالاب‌ها، جوامع محلی و مردم بومی حاشیه تالاب‌ها هستند.

دیدار با محیط‌بانان سر محیط بانی الموت شرقی

در ادامه این سفر یک روزه، سلاجقه با حضور در سر محیط بانی الموت شرقی در دیدار با محیط‌بانان، ضمن استماع نقطه نظرات و درخواست‌های آنان، دستورات لازم برای رفع مشکلات و درخواست‌ها را صادر کرد.

افتتاح خانه محیط زیست و طرح ماپ روستای اندج

خانه محیط زیست روستای اندج و طرح ماپ در این روستا با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و حجت الاسلام و المسلمین مظفری نماینده مجلس خبرگان رهبری در استان قزوین، افتتاح شد.

بازدید از مناطق روستای اندج بخش پایانی سفر یک روزه علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به منطقه الموت استان قزوین بود.

گفتنی است، در این بازدیدها علیرضا نور محمدی مشاور رئیس سازمان و مدیر کل حوزه ریاست و هماهنگی امور استان‌ها، خضیر مدیر کل حفاظت محیط زیست قزوین به همراه معاونین و فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان معاون رئیس جمهور را همراهی کردند.