یک‌شنبه 15 مهر 1403

سفیر ایران در عراق: ناشران ایرانی به استفاده از نمایشگاه کتاب بغداد تمایل دارند

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
سفیر ایران در عراق: ناشران ایرانی به استفاده از نمایشگاه کتاب بغداد تمایل دارند

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس اعزامی به نمایشگاه کتاب بغداد، در حاشیه بیست و چهارمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد محمدکاظم آل صادق سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق از نمایشگاه و غرفه‌های ایرانی بازدید کرد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره سطح این دوره از نمایشگاه اظهار داشت: حجم مشارکت ناشران نسبت به سال گذشته بیشتر بوده است و شاهد استقبال گرم مردم از این دوره بودم. البته خانواده‌ها هم به دنبال کتب دینی و اخلاقی بودند. جمهوری اسلامی هم با غرفه‌های متعددی در این دوره حضور دارد و در مجموع با صحبت‌هایی که با ناشران داشتم سطح استقبال از بیست و چهارمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد خوب و رضایت بخش است.

وی درباره استفاده از ظرفیت اقتصادی حوزه نشر کشورهای عرب زبان از سوی ایران بیان کرد: قطعاً تلاش کشورهای عربی در این نمایشگاه عربی بیش‌تر از تلاش جمهوری اسلامی است. اما این گرایش و توجه میان ناشران ما وجود دارد که از این بستر استفاده کنند. هرچند این مقوله‌ای که می‌گویند کتاب در مصر نوشته می‌شود، در بیروت چاپ می‌شود و در عراق خوانده می‌شود، را تبدیل به یک اصل کردند و ما باید از این ظرفیت استفاده کنیم و حضور بیشتر و پررنگی داشته باشیم.

در پایان با اشاره به اینکه در حال حاضر سطح تعاملات فرهنگی ما با کشور عراق در سطح عالی است، گفت: رایزنی فرهنگی ما حضور فعالی در دانشگاه‌ها، موسسات فرهنگی، همایش‌ها دارد و از ظرفیت دانشجویی عراق هم استفاده می‌کنیم. در حال حاضر ما در ایران نزدیک به 60 هزار دانشجوی عراقی داریم و این‌ها همه فرصت‌هایی است که باید از آن‌ها بهره ببریم.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید نمایشگاه بین المللی کتاب بغداد محمدکاظم آل صادق عراق سفیر ایران در عراق این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است