جمعه 13 مهر 1403

سفیر ایران در فرانسه: اسرائیل مرتکب اشتباه دیگری شود؛ پاسخ ایران کوبنده خواهد بود

وب‌گاه الف مشاهده در مرجع
سفیر ایران در فرانسه: اسرائیل مرتکب اشتباه دیگری شود؛ پاسخ ایران کوبنده خواهد بود

سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه با بیان این‌که «درصورتی‌که رژیم آپارتاید صهیونیستی با مشخصات کنونی و شرایط فعلی در منطقه حضور داشته باشد، منطقه روی صلح را نخواهد دید»، گفت: اگر اسرائیل مرتکب اشتباه دیگری شود، پاسخ جمهوری اسلامی ایران کوبنده خواهد بود.

به گزارش ایسنا، «محمد امین نژاد» سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه به سوالات «داریوس روشِبین» مجری شبکه فرانسوی درباره عملیات «وعده صادق 2» و موضوعات منطقه‌ای پاسخ داد.

امین نژاد در مصاحبه زنده با شبکه تلویزیونی (LCI (TF1 در پاسخ به سوالی درباره عملیات موشکی جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت: «بعد از 2 ماه خویشتنداری به درخواست غرب با هدف عدم اختلال در فرآیند مذاکرات آتش‌بس در غزه و پس از احراز عدم تمایل رژیم صهیونیستی به پایان دادن جنگ در منطقه، ایران تصمیم گرفت این عملیات موشکی را انجام دهد».

او همچنین گفت از نگاه ایران «تا زمانی که رژیم آپارتاید با مشخصات کنونی و شرایط فعلی در منطقه حضور داشته باشد، منطقه روی صلح را نخواهد دید».

مصاحبه امین‌نژاد با LCI

این دیپلمات ایرانی در پاسخ به سوال دیگری درباره واکنش ایران در صورت حمله رژیم صهیونیستی به تاسیسات هسته‌ای یا سوءقصد به جان مقامات ایرانی تاکید کرد که «موضع ایران در بیانیه رسمی منتشره پس از اجرای عملیات وعده صادق 2 تبیین گردیده است. ما ابزار و توانایی دفاع از خود را داریم و اگر اسرائیل مرتکب اشتباه دیگری شود، پاسخ جمهوری اسلامی ایران کوبنده خواهد بود».

سفیر ایران در فرانسه همچنین در پاسخ به سوالی درباره تمایل و توانایی ایران برای ساخت بمب هسته‌ای، گفت: به‌رغم وجود ظرفیت‌های علمی و فناوری مورد نیاز برای ساخت سلاح هسته‌ای در کشور، ایران هیچ تمایلی برای انجام این کار نداشته و نخواهد داشت. در پایان این گفت‌وگو مجری برنامه نظر سفیر امین‌نژاد را درباره نقش فرانسه برای کمک به کاهش تنش در منطقه غرب آسیا جویا شد که او اظهار داشت: همه کشورها وظیفه دارند در جهت توقف اقدامات فاجعه‌بار رژیم اشغالگر در منطقه که تا همین جا نیز منجر به کشته‌شدن افراد بیگناه بسیاری شده، تلاش کنند.