سه‌شنبه 10 مهر 1403

سلامت دانشجویان در اولویت برگزاری حضوری امتحانات است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سلامت دانشجویان در اولویت برگزاری حضوری امتحانات است

بیرجند - ایرنا - رییس دانشگاه آزاد اسلامی قاینات گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری حضوری امتحانات پایان ترم دانشگاه پیش‌بینی شده است و سلامت دانشجویان در اولویت قرار دارد.

حمید طاهری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سلامت دانشجویان برای مسوولان دانشگاه، از خانواده‌های ما هم مهمتر بوده و بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت لذا جای هیچ گونه نگرانی نیست.

وی اظهار داشت: پس از یک ماه بحث و بررسی‌های کارشناسی و خرد جمعی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور با سازمان مرکزی و ابلاغ کتبی مقرر شد امتحانات پایان ترم در استان‌هایی که وضعیت قرمز نیست با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بصورت حضوری انجام شود.

وی افزود: بازه زمانی امتحانات از 2 هفته به چهار هفته تغییر کرده و در فاصله 24 خرداد تا 19 تیر با استفاده از نصف ظرفیت سالن، امتحانات برگزار خواهد شد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی قاینات گفت: صندلی‌ها به صورت مرتب ضدعفونی و در ورودی سالن امتحانات دستگاه ضدعفونی دست و موبایل نصب شده است و در صورت فراهم شدن شرایط تونل ضدعفونی نیز ایجاد خواهد.

وی یادآور شد: با توجه به مصوبه دانشگاه، دانشجویان شهرستانی از روز شنبه با در دست داشتن کارت ورود به جلسه می‌توانند به نزدیک‌ترین واحد دانشگاه آزاد محل سکونت خود مراجعه و با استفاده از طرح تعاون امتحانات در همان شهر محل سکونت خود در امتحانات شرکت کنند و در صورت قرمز شدن وضعیت استان در بازه زمانی تعیین شده، امتحانات حضوری لغو خواهد شد.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد قاینات از 20 اسفند 98 تا 13 خرداد حدود 6 هزار کلاس مجازی برگزار کرد که بطور متوسط 70 درصد دانشجویان در کلاس‌ها شرکت کرده‌اند و استقبال خوبی از کلاس‌های مجازی صورت گرفته است و همچنین از اول خرداد نیز کلاس‌ها بصورت حضوری و مجازی برگزار و رفع اشکال بصورت حضوری انجام شده است.

روز گذشته بیانیه‌ای در فضای مجازی منتشر و خواستار برگزاری غیرحضوری امتحانات دانشگاه آزاد اسلامی شده بود.

*س_برچسب‌ها_س*