شنبه 15 اردیبهشت 1403

«سلام بچه‌ها» رونمایی می‌شود / مروری بر یکی از مجلات خاطره‌انگیز کودک‌ونوجوان

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
«سلام بچه‌ها» رونمایی می‌شود / مروری بر یکی از مجلات خاطره‌انگیز کودک‌ونوجوان

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، آیین رونمایی کتاب «سلام بچه‌ها»؛ تاریخ شفاهی شکل‌گیری و گسترش مجله «سلام بچه‌ها» با حضور مهدی خوجه‌گی، محمد حمزه‌زاده، مدیر سابق بنیاد ملی کتاب، سیدسعید هاشمی، سردبیر مجله «سلام بچه‌ها» و علی جانباز، رئیس حوزه هنری کودک‌ونوجوان در خانه کتاب برگزار می‌شود.

در معرفی این کتاب می‌خوانیم: «پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دهه شصت و هفتاد دوره اوج و شکوفایی ادبیات کودک‌و‌نوجوان بود. در گستره مجلات کودک‌ونوجوان، کیهان بچه‌ها و رشد از نشریات مهم سال‌های پس از انقلاب اسلامی هستند اما در کنار این مجله‌های سراسری، نشریات کودک‌و‌نوجوان دیگری هم بود با گستره کمتری منتشر می‌شد که گاه مردمی بود و گاه به نهاد یا سازمان خاصی وابستگی داشت.

نشریه «سلام بچه‌ها»، یکی از این مجلات است که توسط دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم منتشر می‌شد و پس از مدتی کوتاه به یکی از نشریات موفق و شناخته‌شده در کشور تبدیل شد. در این کتاب که حاصل مصاحبه با دست‌اندرکاران این نشریه است، به‌دنبال ثبت تجربه نشریه کودک‌و‌نوجوان «سلام بچه‌ها»، شناخت زمینه‌های شکل‌گیری و علت‌های اوج‌گیری آن هستیم.»

مراسم رونمایی این کتاب تازه منتشرشده، چهارشنبه 11 آبان، ساعت 14 الی 16 در محل خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار می‌شود. حضور علاقه‌مندان در این برنامه آزاد است.

لازم به ذکر است کتاب «سلام بچه‌ها» که تحقیق و تدوین ان برعهده مهدی خوجه‌گی بوده است، در 312 صفحه، شمارگان 1000 جلد و قیمت 70 هزار تومان توسط انتشارات راه یار منتشر شده است و علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را علاوه بر کتابفروشی‌ها، از اینجا تهیه کنند.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید نشر راه یار مجله سلام بچه ها محمد حمزه زاده این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است