شنبه 15 اردیبهشت 1403

سمی که زن‌ها هر روز مصرف می‌کنند!

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
سمی که زن‌ها هر روز مصرف می‌کنند!

کارشناس فرآورده‌های آرایشی سازمان غذا و دارو در خصوص مضرات مصرف رژلب در خانم‌ها گفت: این فرآورده آرایشی از مواد مضر زیادی مانند فلزات سمی سنگین سرب، کادمیوم، جیوه و آنتیموان تشکیل شده و خانم‌ها با مصرف طولانی مدت از رژلب این سموم را وارد بدن خود می‌کنند کارشناس فرآورده‌های آرایشی سازمان غذا و دارو در خصوص مضرات مصرف رژلب در خانم‌ها گفت: این فرآورده آرایشی از مواد مضر زیادی مانند فلزات...

کارشناس فرآورده‌های آرایشی سازمان غذا و دارو در خصوص مضرات مصرف رژلب در خانم‌ها گفت: این فرآورده آرایشی از مواد مضر زیادی مانند فلزات سمی سنگین سرب، کادمیوم، جیوه و آنتیموان تشکیل شده و خانم‌ها با مصرف طولانی مدت از رژلب این سموم را وارد بدن خود می‌کنند

شیما حلاج کارشناس فرآورده‌های آرایشی سازمان غذا و دارو در هشدار به خانم‌ها در خصوص استفاده بیش از اندازه از لوازم آرایشی هشدار داد و گفت: برخی از خانم‌ها به دلیل افراط در آرایش صورت، سلامتی خود را با چالش مواجه می‌کنند.

وی با اشاره به افزایش میزان استفاده از رژ لب در خانم ها بیان کرد: این فرآورده آرایشی مواد مضر زیادی مانند فلزات سمی سنگین سرب، کادمیوم، جیوه و آنتیموان در خود دارد؛ بنابراین خانم‌ها باید برای پیشگیری از آسیب‌های ناشی از افراط در استفاده از فرآورده‌های آرایشی، نسبت به مصرف این محصولات احتیاط کنند.

کارشناس فرآورده‌های آرایشی سازمان غذا و دارو در خصوص مضرات استفاده طولانی مدت از رژلب توضیح داد: زمانی که رژ لب با عناصر و ترکیبات نام برده شده برای ساعت‌های طولانی روی لب باقی می‌ماند، ممکن است مواد اولیه آن که از آلاینده‌های معمول زیست محیطی هستند به طور ناخواسته و در اثر خوردن یا آشامیدن مواد غذایی، بلعیده شود؛ که نتیجه آن تماس بدن با مواد سمی است.

حلاج در خصوص اقدامات سازمان غذا و دارو در زمینه استاندارد سازی لوازم آرایشی بیان کرد: در کنار اقدامات نظارتی، شناسه گذاری فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی یکی دیگر از اقدامات اداره کل امور فرآورده های آرایشی و بهداشتی، فراهم کردن امکان پیگیری اصالت کالا برای مصرف کنندگان است.

وی در پایان تأکید کرد: اداره کل امور فرآورده های آرایشی و بهداشتی برحسب وظیفه قانونی موظف است تا بر تولید، واردات و ارزیابی‌های ایمنی و کیفی فرآورده های آرایشی و بهداشتی، بر طبق دستورالعمل های معتبر جهانی، نظارت کند.

هم اکنون دیگران می خوانند -->

بیشتر بخوانید

سمی که زن‌ها هر روز مصرف می‌کنند! 2