یک‌شنبه 8 مهر 1403

سنجش سلامت نوآموزان گیلان در 30 پایگاه با رعایت پروتکل های بهداشتی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سنجش سلامت نوآموزان گیلان در 30 پایگاه با رعایت پروتکل های بهداشتی

رشت - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از اجرای طرح سنجش نوآموزان استان با راه اندازی 30 پایگاه و با رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری از بیماری کرونا خبر داد.

نادر جهان آرای روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا و ضرورت رعایت فاصله گذاری اجتماعی تمهیدات لازم برای سنجش سلامت و آمادگی جسمانی نوآموزان بدو ورود به دبستان به همراه والدین شان فراهم شده است.

وی با بیان اینکه طرح سنجش سلامت و آمادگی جسمانی تحصیلی کلاس اولی ها در دو مرحله مقدماتی و تخصصی اجرا می شود، افزود: اولیا با تایید سلامت نوآموزان در مرحله مقدماتی با دریافت برگه سلامت می‌توانند برای ثبت نام به مدارس مراجعه کنند، نوآموز در صورت مشکوک بودن به بیماری یا نارسایی جسمانی وارد مرحله تخصصی شده و به مراکز پزشکی و درمانی ارجاع داده می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان خاطر نشان کرد: نوآموزان بدو ورود به دبستان در اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی به لحاظ بینایی، شنوایی، اختلالات جسمی و حرکتی و غیره مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

وی بیان داشت: کمک به بهبود کیفی آموزش و کنترل بعضی از عوامل موثر بر افت تحصیلی، تشخیص و شناسایی به موقع نارسایی‌های جسمی، ارزیابی وضعیت ذهنی کودکان بدو ورود به دبستان و بررسی میزان شیوع اختلالات جسمانی و روانی از اهداف اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی نوآموزان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه پایگاه های طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان از اول مرداد ماه فعال می شود، اضافه کرد: خانواده‌ها می توانند با آغاز فعالیت پایگاه ها، برای معاینه و سنجش نوآموزان خود اقدام کنند ضمن اینکه تحت پوشش قرار گرفتن نوآموزان در این طرح برای ثبت نام اجباری است.

ثبت نام نوآموزان بدو ورود به دبستان "کلاس اولی" و پیش دبستانی ها در این استان آغاز شده که خانواده های دارای فرزندان کلاس اولی و پیش دبستانی تا 31 مردادماه جاری برای ثبت نام فرصت دارند.

تمامی نوآموزان بدو ورود به مدرسه باید در طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی شرکت کنند و برنامه سنجش پیش دبستانی ها مطابق دستورالعمل سازمان آموزش و پرورش استثنایی و معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش انجام می شود که هماهنگی برای این مهم در مدرسه از سوی مدیر به اولیاء اعلام می شود.

استان گیلان دارای حدود 400 هزار دانش آموز است.

*س_برچسب‌ها_س*