یک‌شنبه 22 مهر 1403

سنجش کلاس اولی‌های لرستان مرداد ماه انجام می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سنجش کلاس اولی‌های لرستان مرداد ماه انجام می‌شود

خرم‌آباد - ایرنا - رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی لرستان گفت: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا طرح سنجش سلامت جسمی و امادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان (کلاس اولی‌ها) به تعویق افتاده و مردادماه انجام می‌شود.

علی اسماعیلی شامگاه جمعه با اعلام این خبر افزود: نوبت دهی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان توسط مدارس از نیمه تیرماه و فعالیت رسمی پایگاههای سنجش از ابتدای مردادماه سال جاری آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه فعالیت پایگاه‌های سنجش این طرح طی سال های گذشته در خرداد ماه اغاز می شد، اظهار داشت: امسال به دلیل شیوع کرونا با تاخیر حدود یک ماهه و تغییراتی در شیوه اجرا مردادماه انجام می شود.

وی ادامه داد: از جمله این تغییرات کاهش تعداد مراجعین روزانه در پایگاه‌ها به دلیل ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی منطبق برتصمیمات وبرنامه های ستاد کرونا است.

اسماعیلی اضافه کرد: در سال های گذشته پایگاهها در سه مدل الف، ب وج به ترتیب روزانه حداکثر 26,42و13 نفرنوآموز را پذیرش می کردند که در سال جاری تمامی پایگاههای سراسر کشور واستان ملزم به پذیرش حداکثر20نفردرروز با رعایت شیوه نامه های بهداشتی ودر فواصل نیم ساعت یک نو آموز شده اند که به همین دلیل یک ساعت به فعالیت روزانه پایگاهها افزوده خواهد شد. وی اظهار داشت: پیش بینی می شود با هدف جبران کاهش اجباری تعداد مراجعین در برخی شهرها چهار پایگاه به مجموع پایگاههای استان افزوده شود. وی درخصوص سنجش نوآموزان پیش دبستانی نیز اضافه کرد: سنجش این رده سنی نیز با هدف کاهش مراجعات و رعایت فاصله گذاری اجتماعی مهرماه و طی سال تحصیلی صورت خواهد گرفت.

*س_برچسب‌ها_س*