سه‌شنبه 24 مهر 1403

سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده آذربایجان‌غربی رونمایی شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده آذربایجان‌غربی رونمایی شد

ارومیه - ایرنا - سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده آذربایجان‌غربی با حضور معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان‌غربی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به تصویب رسیده و رونمایی شد.

معاون رییس جمهوری در این جلسه با اظهار امیدواری نسبت به برکات این سند برای مردم، خانواده ها و زنان آذربایجان غربی گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی یکی از آرمان‌های امام راحل و مردم تحقق عدالت با تاسی به قرآن کریم و تعالیم بزرگانی همچون پیامبراکرم (ص) و امام علی (ع) بوده و موضوع عدالت همواره مد نظر برنامه ها و اهداف ترسیم شده قرار داشته است.

معصومه ابتکار افزود: عدالت در قرآن ابعاد اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را شامل می شود و یکی از ابعاد مهم آن، بحث عدالت جنسیتی است که آیاتی از قرآن کریم به آن اشاره دارد.

وی بیان کرد: امیدوارم این سند موجب شود در زمینه عدالت جنسیتی با شاخص های تعریف شده و برنامه ریزی علمی و دقیق و با شناخت اولویت های محلی و منطقه ای حرکت رو به رشدی داشته باشیم.

وی با قدردانی از توجه ویژه استاندار آذربایجان غربی در خصوص بهبود شاخص‌های حوزه زنان اضافه کرد: تحولات استان از بعد شاخص های آموزش، وضعیت کشاورزی و اقتصادی مثبت بوده است.

وی ادامه داد: این سند، یک سند فقط دولتی نیست و مشارکت بخش خصوصی و غیردولتی را نیز می طلبد و امیدواریم بتواند منشا تحولات خوبی در استان شود زیرا آذربایجان غربی سرمایه انسانی عظیم و ارزشمندی دارد.

معاون رییس جمهوری با بیان اینکه انتظار داریم برای اجرایی شدن این سند همه دستگاه ها پای کار بیایند، افزود: تعامل با سازمان ها و وزارتخانه ها تاکنون نتایج مثبتی مانند طرح تولید محصولات سالم کشاورزی و برند سازی آنها و تولید گیاهان دارویی توسط زنان روستایی داشته است.

در حاشیه رونمایی از این سند، موافقتنامه فاز سوم طرح ارتقای تاب آوری اجتماعی نیز به امضای معاون رییس جمهوری و استاندار آذربایجان غربی رسید.

*س_برچسب‌ها_س*