شنبه 14 مهر 1403

سهم استان زنجان از سرمایه گذاری صنعتی در کشور سه درصد است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سهم استان زنجان از سرمایه گذاری صنعتی در کشور سه درصد است

زنجان - ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: سهم استان زنجان در سرمایه گذاری واحدهای صنعتی بهره برداری شده به سه درصد رسیده که این میزان حاکی از افزایش سهم استان در سرمایه گذاری های صنعتی کشور است.

مهندس ناصر فغفوری روز چهارشنبه با بیان این مطلب به خبرنگاران اظهار داشت: میزان سرمایه گذاری پروانه های بهره برداری صادره تاکنون در استان بالغ بر 125 هزار میلیارد ریال بوده که این میزان در سطح کشور بالغ بر چهار میلیون و 749 میلیارد ریال است.

وی با اشاره به افزایش سهم استان از میزان سرمایه گذاری صنعتی کشور یادآور شد: تا پایان سال 98، سهم استان از میزان سرمایه گذاری پروانه های بهره برداری صادره 2 درصد بوده است که این امر حاکی از افزایش سهم استان در سرمایه گذاری های صنعتی کشور است.

فغفوری خاطرنشان کرد: تاکنون یک‌هزارو 266 پروانه بهره برداری در استان زنجان صادر شده که زمینه اشتغالزایی 45 هزار و 709 نفر را در واحدهای صنعتی استان فراهم کرده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان سهم استان در صدور پروانه های بهره برداری و اشتغالزایی واحدهای صنعتی در کشور را 2 درصد ذکرکرد.

فغفوری همچنین از سهم چهار درصدی استان در صدور جواز های تاسیس صادره خبر داد و تصریح کرد: تاکنون 3 هزارو 105 مورد جواز تاسیس و طرح توسعه در استان صادر شده است که این میزان چهار درصد از جوازهای تاسیس صادره کشور را به خود اختصاص می دهد.

وی افزود: سرمایه گذاری پیش بینی شده برای این طرح ها بالغ بر 616 هزار میلیارد ریال است که پیش بینی می شود زمینه اشتغالزایی 100 هزار نفر را در استان فراهم کند.

فغفوری تصریح کرد: استان زنجان در رتبه دهم نسبت به سایر استان ها در صدور جواز تاسیس و طرح توسعه قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*