جمعه 20 مهر 1403

سهم ایران از بازسازی سوریه چقدر است؟ + فیلم

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
سهم ایران از بازسازی سوریه چقدر است؟ + فیلم

اکبری گفت: بخش خصوصی ما تا امروز با برخی از موانع نظیر زیر ساخت‌های بانکی برای حضور در سوریه مواجه بوده است که تمامی اینها در حال حل شدن است.

با توجه به آرام شدن اوضاع در سوریه و نیاز به بازسازی شهرهای این کشور طبعا می‌طلبد که ایران به عنوان یکی از اصلی ترین حامیان مستشاری سوریه نقش واضح تری را در باز سازی آن ایفا کند، کمااینکه با توجه به مشکلات اقتصادی کشورمان این حضور می‌تواند گره گشای بسیاری نیز برای مسائل اقتصادی ما باشد.

حسین اکبری سفیر کشورمان در سوریه در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان درباره سهم ایران در بازسازی این کشور گفته است: بخش خصوصی ما تا امروز با برخی از موانع نظیر زیر ساخت های بانکی، انتقال پول و ضمانت برای حضور اقتصادی در سوریه مواجه بوده است که خدارو شکر تمامی اینها اجرایی شده و در حال حل و فصل شدن است؛ به نظرم با توجه به حل این مشکلات و موضوعاتی نظیر ترانزیت و پروازهای هوایی امید هست که انشالله هم بخش خصوصی و هم بخش دولتی ما انگیزه پیدا کنند تا در سوریه سرمایه گذاری کنند.

وی در تشریح پروازهای ایران به سوریه نیز بیان کرد: تعداد پروازهای ما به سوریه افزایش یافته است و تقریبا هر هفته یک پرواز به این کشور داریم. در بخش ترانزیت زمین و کشتی رانی هم برنامه منظمی داریم که میتواند باعث توسعه عرضه و تقاضا باشد و هرچقدر بار تجار ما بیشتر باشد طبعا پروازهای هوایی نیز افزایش خواهد داشت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی