جمعه 31 فروردین 1403

سود این سهامداران واریز شد

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
سود این سهامداران واریز شد

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار اعلام کرد: از ابتدای سال تا پایان خرداد 1401، سود سنواتی 2 میلیون و 900 هزار سهامدار به مبلغ بیش از 4 هزار میلیارد ریال به حساب مردم واریز شده است.

پس از تغییرات در سازمان بورس، پرداخت سودهای رسوبی از طریق سجام، با کلید واژه حق الناس در دستور کار قرار گرفت تا علاوه بر واریز صد درصدی سود مجامع شرکت‌ها در سال 1401 از طریق سجام و بدون نیاز مراجعه سهامداران به بانک، سودهای رسوب شده در سال‌های گذشته نیز به حساب آنها واریز شود.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از این موضوع با عنوان سودی که به مردم پرداخت نمی‌شود یاد کرده و وعده داده بود در 1401 تمام ناشران ملزم به پرداخت سود از طریق سجام باشند. وعده‌ای که محقق و همچنان در دستور کار سازمان بورس قرار دارد.

پیش از این خیلی از افراد حتی نمی‌دانستند سودی از این شرکت‌ها طلب دارند، و یا بعد از بارها مراجعه موفق به دریافت سود از شرکت‌ها نشده بودند، اما الزام سازمان بورس به پرداخت حق الناس باعث شد تا امروز 2 میلیون 900 هزار نفر به حقشان برسند.

اگر چه از میزان سودهای رسوبی شرکت‌ها در سنوات گذشته اطلاعات دقیقی در دسترس نیست، اما اطلاعات آخرین صورت‌های مالی شرکت‌ها در سامانه کدال نشان می‌دهد بیش از 27 هزار میلیارد تومان سود مجامع سهامداران طی سال‌های گذشته در شرکت‌ها رسوب کرده است که اکنون از طریق سامانه سجام بدون نیاز به مراجعه به جایی پرداخت می‌شود.

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار اعلام کرد: از ابتدای سال تا پایان خرداد 1401، سود سنواتی 2 میلیون و 900 هزار سهامدار به مبلغ بیش از 4 هزار میلیارد ریال، از 44 شرکت دریافت و به حساب مردم واریز شده است.

هم اکنون دیگران می خوانند
سود این سهامداران واریز شد 2