سه‌شنبه 3 مهر 1403

سوپر جام ایتالیا جذاب‌ترخواهد شد

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
سوپر جام ایتالیا جذاب‌ترخواهد شد

قهرمان سوپرجام فوتبال ایتالیا از سال آینده باید دو بازی را با پیروزی پشت سر بگذارد.

به گزارش "ورزش سه"، کمیته برگزاری مسابقات فوتبال ایتالیا فرمت جدید سوپرجام فوتبال این کشور را تصویب کرد که طبق آن مسابقات از سال 2024 با حضور چهار تیم برگزار خواهد شد. سوپرجام فوتبال ایتالیا پیش از این به صورت تک بازی بین قهرمان سری آ و قهرمان کوپا ایتالیا برگزار می شد. در فرمت جدید اما قرار است تیم های دوم سری آ و کوپا ایتالیا نیز وارد سوپرجام شوند.

گاتزتا خبر داد که دو دوره بعدی مسابقات نیز به میزبانی عربستان برگزار خواهد شد. دیدار سوپرجام ایتالیا به جای ابتدای فصل با توجه به همکاری تجاری فوتبال ایتالیا با چین و عربستان معمولا ژانویه هر سال به میزبانی این کشورها برگزار می شود.

سوپرجام ایتالیا اولین بار در سال 1993 در کشوری دیگر برگزار شد؛ جایی که میلان و تورنتو در واشتنگن به مصاف هم رفتند. حدود ده سال بعد کشور لیبی (2002) میزبان سوپر جام ایتالیا بود. در سال 2003 یک بار دیگر این بازی در امریکا برگزار شد و چین میزبان 4 دوره بعدی بود. سه دوره از چهار دوره اخیر نیز در ریاض برگزار شده است.

با اضافه شدن دو تیم دیگر حالا سوپرجام فوتبال ایتالیا را نه یک دیدار بلکه باید یک تورنمنت چهار جانبه دانست که بی شک جذابیت بالاتری نسبت به فرمت قبلی خواهد داشت. این تصمیم اگرچه با اولویت قرار دادن مسائل مادی اتخاذ شده اما به نظر می رسد که باعث جذاب تر شدن کار نیز شود؛ کاری که پیش از این اسپانیایی ها ان را انجام داده بودند.

سوپر جام ایتالیا جذاب‌ترخواهد شد 2
سوپر جام ایتالیا جذاب‌ترخواهد شد 3