دوشنبه 9 مهر 1403

سپاهان با سیستم 4 دفاعه بالانس و تعادل سیستمی اش برقرار نیست

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
سپاهان با سیستم 4 دفاعه بالانس و تعادل سیستمی اش برقرار نیست

مربی فوتبال اصفهان در ورد وضعیت تیم سپاهان توضیحاتی داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن شفیعی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز اظهار کرد: ما در لیگ برتر از این 16 تیمی که در لیگ هستند دو تیم لیگ برتر اصفهانی تحت عنوان ذوب آهن و سپاهان را داریم که شرایط این دو تیم سال هاست متفاوت با یکدیگر است و گفتنی است که این دو تیم از شرایط بازی های آسیایی برخوردار هستند و علاوه بر آن سابقه خوبی در فوتبال دارند.

مربی فوتبال عنوان کرد: تیم سپاهان مدیر قوی و مدبری دارد که وی یکی از مدیران موفق و عالی در زمینه فوتبال است، تیم فوتبال سپاهان دارای باشگاه حرفه ای است، این باشگاه دارای زمین بازی، چمن، چمن مصنوعی، سالن بدنسازی، سالن استخر، محوطه وسیع و خوابگاه خوبی است، یار دوازدهم نیز دارد.

شفیعی بیان کرد: این تیم دارای تماشاچیان وطرفتاران زیادی است، همه بازیکنان فوتبال، همانگونه که دوست دارند در استقلال و پرسپولیس بازی داشته باشند، تمایل به بازی در سپاهان نیز دارند، چون این باشگاه از نظر قراردادی و امکانات در شرایط بسیار عالی به سر می برد.

وی افزود: تیم سپاهان مربی های مختلفی داشت که برخی موفق شدند و به قهرمانی رسیدند و برخی با این امکانات، دوم یا سوم شدند و نتوانستند خواسته فوتبال دوستان اصفهانی را برآورده کنند و سرانجام کنار رفتند.

حسن شفیعی گفت: یک بازیکن شاخص بنام محرم نویدکیا که بین طرفداران استوره شده بود و بارها جام را بعنوان کاپیتان بالای سر برده بود، بعنوان سر مربی در سال گذشته انتخاب شد، این سرمربی بیشتر از طرف طرفداران بعنوان سرمربی به باشگاه معرفی شد.

این مربی فوتبال بیان داشت: با توجه به اینکه در سال های قبل باشگاه توانسته بود با بازیکنان خوبی قرارداد ببندد و آنان را حفظ کرده بود، انتظار می رفت تیم خوب و منسجمی در شروع لیگ داشته باشد، محرم یک قرار داد سه ساله را با سپاهان منعقد کرد و پس از آن همکاران خود را به باشگاه معرفی کرد.

شفیعی اذعان کرد: محرم نویدکیا، محمود کریمی بازیکنی که سال ها در کنارهم بازی می کردند را به کنار خود فرا خواند، همچنین مرزبان و فرهاد بهادرانی را به عنوان مربی انتخاب کرد و تمرینات خود را با تیم فوتبال سپاهان آغاز کرد.

وی توضیح داد: محرم دنبال این بود که از تجربیات مرزبان استفاده کند، و همچنین دنبال این بود که بازی جذاب و خوبی را به نمایش بگذارد، او می خواست حرکت نویی را در فوتبال ایجاد کند، دوست داشت بازی مرتبی داشته باشد، ارتباط بین خطوط خوب باشد و بازی روی زمین باشد.

حسن شفیعی ادامه داد: وی بازیکنان خوبی نیز در اختیار داشت و در اصل در نیم فصل اول آنچنان موفق نبود چرا که خیلی از مربی ها دست این مربی را می خواندند و از تاکتیک ها و پلن های محرم جلوگیری می کردند، هرچه از بازی ها می گذشت عیب یاب در این تیم بیشتر دیده شد و حتی اکنون که نیم فصل دوم است نیز به همین صورت است.

*سپاهان با سیستم 4 دفاعه بالانس و تعادل سیستمی اش برقرار نیست

مربی فوتبال خاطر نشان کرد: به نظر من، سپاهان با سیستم چهار دفاعه بالانس و تعادل سیستمی اش برقرار نیست و با وجود باریکنان خوبی که دارد، در چیدمان موفق نبودند، در خطوط دفاع، هافبک و حمله نیز هماهنگی لازم برقرار نیست، جایگاه بازیکنان در این تیم به خوبی مشخص نیست و به همین سبب با تراکتور مساوی کرد.

شفیعی گفت: خط دفاعی این تیم خوب نیست و در این خط نیز جایگاه بازیکنان مشخص نیست به همین جهت در هنگام ضد حمله ها با مشکل مواجه می شود، این تیم وارد هر زمینی که می شود فکر می کند تیم حریف را برده و با عملکردی که داشت رفته رفته این موضوع موجب شد بازیکنان در زمین با نگرانی بازی کنند.

وی افزود: این تیم با یک تک گل که می زند عقب نشینی می کند و مشکل کار در این عقب نشینی است چرا که مدافعان تیم سپاهان در کنترل بازیکنان تعادل لازم را ندارند و اکثرا دو بازیکن وسط در پشت 18 قدم اقدام به خطاهای بی مورد می کنند.

حسن شفیعی با اشاره به اینکه خوشبختانه با آمدن مظاهری دروازه سپاهان امنیت پیدا کرده ولی همچنان شرایط ایده آل را ندارد، اظهار کرد: آنالیزور های سپاهان به همراه مربی ها باید درصدد رفع عیب های این تیم باشند، هنوز 7 بازی دیگر در لیگ باقی است، اگر اقدامات لازم به درستی انجام شود شاید قهرمان دور از دسترس نباشد.

به گفته مربی فوتبالنویدکیا با یک تفکراتی وارد این تیم شد، بهتر بود این مربی، از تفکرات یک مربی باتجربه در تمرینات بهره می برد، فوتبال امروز یک فوتبال علمی است و در هر لحظه پلن عوض می شود و فاکتورهای زیادی باید در زمین اجرا شود تا یک تیم موفق شود.

شفیعی عنوان کرد: یک بازیکن هرچند که فوتبال های زیادی انجام داده و تجربیات زیادی دارد ولی مربی خوب بودن با بازیکن خوب بودن دو خط جداست و بهتر است نویدکیا برای موفق شدن در زمینه مربیگری از افراد با تجربه کمک بگیرد. مدیران باشگاه باید به محرم کمک کنند چرا که سپاهان می بایست در این نیم فصل بهتر عمل می کرد ولی شاهد بودیم که حتی مالکیت توپ را در هفته بیستم نیز از دست داده اند.

وی افزود: یادمان باشد سپاهان در سه جام شرکت داشت، ابتدا در آسیا بعد از چند بازی کار را تمام کرد و از مرحله خود بالا نیامد و در جام حذفی نیز با ضربات پنالتی مغلوب شده و آن را از دست داد، بعد از آن دنبال آن بودند که در لیگ پیروز شوند.

شفیعی گفت: محرم در این جام ها فعلا ناکام ماند، فوتبال بی رحم است و محرم باید مواظب باشد سوخته نشود هرچند اکنون طرفداران سپاهان خواستار این هستند که محرم باقی بماند و شعار می دهند تا آخر با تو هستیم.

انتهای پیام /