جمعه 7 اردیبهشت 1403

سکوت سلبریتی‌ها درباره فیلم مجیدی خیانت است / وقتی نمایش کروات در نمایش خانگی دغدغه می‌شود!

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
سکوت سلبریتی‌ها درباره فیلم مجیدی خیانت است / وقتی نمایش کروات در نمایش خانگی دغدغه می‌شود!

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو؛ بامداد امروز (شنبه) هفتاد و پنجمین میز برنامه سینمایی هفت با حضور کارشناسان و منتقدانی چون پژمان کریمی، عباس اسماعیل گل و حسین سلطان محمدی روی آنتن شبکه سوم سیما رفت. در ابتدای این برنامه میز رسانه برنامه برگزار شد که حسین سلطان محمدی در خصوص جشنواره ونیز گفت: وقتی مجید مجیدی با فیلم «خورشید» در جشنواره فیلم ونیز مطرح شد و در نشست خبری تحریم...

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو؛ بامداد امروز (شنبه) هفتاد و پنجمین میز برنامه سینمایی هفت با حضور کارشناسان و منتقدانی چون پژمان کریمی، عباس اسماعیل گل و حسین سلطان محمدی روی آنتن شبکه سوم سیما رفت.

در ابتدای این برنامه میز رسانه برنامه برگزار شد که حسین سلطان محمدی در خصوص جشنواره ونیز گفت: وقتی مجید مجیدی با فیلم «خورشید» در جشنواره فیلم ونیز مطرح شد و در نشست خبری تحریم های ظالمانه و یکجانه آمریکایی ها علیه ایران را مطرح کرد داخل کشور برخی تریبون ها صحبت های عجیبی مطرح کردند و برخی هم شروع به طعنه زدن کردند.

وی افزود: برخی با انگیزه تخریب مجید مجیدی بحث هزینه تولید فیلم حضرت محمد (ص) را مطرح کردند که قیاس بی ربطی بود. عده ای هم با سکوت کردن پشت این ماجرا قرار گرفتند.

وی گفت: حق این است که وقتی پشت تریبون قرار میگیریم درباره پرونده هایی که اشراف نداریم صحبت نکنیم.. این منتقد گفت:

وی در پایان در خصوص حواشی مربوط به پروانه های ساخت گفت: سیستم اگر مطمئن باشد که فیلمی که ساخته میشود مطمئن است پس جای نگرانی نیست. سر پروانه ساخت بحث بیانیه دادن مطرح نیست ورود همچین بیانیه ای برمیگردد به رکود عجیبی که این روزها در سیما حاکم است.

همچنین عباس اسماعیل‌گل، منتقد و کارشناس این میز در خصوص سکوت سلبریتی ها درباره جایزه گرفتن فیلم مجید مجیدی گفت: به این موضوع باید از یک دریچه متفاوت نگاه کرد زیرا ما شاهد بودیم که خیلی از سلبریتی ها که درباره هرچیزی نظر میدهند درباره درخشش فیلم خورشید سکوت کردند.

وی ادامه داد: ما چندین سال است که در خصوص عملکرد سلبریتی ها در فضای مجازی با دو دسته رو به رو هستیم یک دسته از اینها کلا کاری به موضوعات داخلی کشور اعم از گرانی، فساد و.. ندارند و بیشتر مشغول تولید و ایفای نقش در سریالهای درجه چندم شبکه نمایش خانگی هستند، بطوری که دغدغه شان این است که در قراردادهایشان آمده حتی دو نصف شب هم در فیلم کروات داشته باشند تا خدای ناکرده استایلشان در آن سریال به هم نریزد.

وی ادامه داد: اما دسته دومی هم وجود دارند که وقتی باید سکوت کنند صحبت میکنند و درباره هر چیزی که ارتباطی ندارند و هیچ سررشته اطلاعاتی درباره شان ندارند اظهارنظر میکنند که این دسته از سلبریتی ها هم درباره درخشش فیلم خورشید در ونیز سکوت عجیبی کردند که این سکوت شان در حافظه تاریخی سینما ثبت میشود.

این منتقد در ادامه به کنایه گفت: به نظر میرسد درباره سکوت سلبریتی ها در این خصوص، شخص آقای مجیدی مقصر است!

اسماعیل گل افزود: شاید مجید مجیدی باید بجای گفتن حرف دل مردم درباره تحریم های یکجانبه آمریکا، چند تیکه سیاسی به وضعیت داخلی کشور می انداخت تا مورد استقبال برخی سلبریتی ها قرار میگرفت. البته ناگفته نماند مجید مجیدی از چنان جایگاه بالایی برخوردار است که نیازی به تبریک این عده از هنرمندان ندارد.

وی در پایان درباره حواشی جشن روز سینما گفت: درمورد جشن افتخار آفرینان سینما هم چند نکته وجود دارد، نخست اینکه هنرمندان فیلم های مستند و فیلم کوتاه نادیده گرفته شدند که این مسئله درست نیست و به نوعی در حق آنها اجحاف شد، دوم آنکه در این مراسم از هیچ خبرنگار و عکاسی به بهانه رعایت پروتکل های بهداشتی دعوت نشد که دورهمی حدود 500 هنرمند در این مراسم با شعار رعایت پروتکل های بهداشتی در تضاد بود.

سکوت سلبریتی‌ها درباره فیلم مجیدی خیانت است / وقتی نمایش کروات در نمایش خانگی دغدغه می‌شود! 2
سکوت سلبریتی‌ها درباره فیلم مجیدی خیانت است / وقتی نمایش کروات در نمایش خانگی دغدغه می‌شود! 3