سه‌شنبه 3 مهر 1403

سگ‌های ولگرد بلای جان شهروندان "نیمروزی"/ خطر سگ‌گزیدگی در کمین کودکان است!

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
سگ‌های ولگرد بلای جان شهروندان "نیمروزی"/ خطر سگ‌گزیدگی در کمین کودکان است!

جولان سگ‌های‌ولگرد درحالی مدت‌هاست بلای جان شهروندان "نیمروزی" شده که والدین از احتمال خطر سگ‌گزیدگی فرزندان خود در استرس و اضطراب بسر می‌برند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون؛ یکی از عمده مشکلاتی که همواره مردم در اقصی نقاط استان پهناور سیستان‌وبلوچستان با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند وجود سگهای‌ولگرد و بی‌صاحب است. افزایش قابل توجه سگ‌های بدون صاحب و پرسه‌زدن آن‌ها در کوچه پس کوچه‌ها و خیابان‌ها مدت‌هاست سبب بروز نارضایتی مردم در شهرستان نیمروز شده به گونه‌ای که صدای زوزه این حیوانات علاوه‌بر اینکه خواب راحت را از اهالی ربوده، سبب شده تا با ترس، رعب و وحشت، حمله به کودکان، پرسه زنی، مشکلات بهداشتی و... نیز مواجه باشند. سگ‌هایی که اغلب به‌صورت گروهی در نقاط مختلف شهر پرسه می‌زنند و علاوه بر ایجاد رعب‌وترس، با پاره کردن کیسه‌های زباله چهره شهر را هم زشت می‌کنند. در همین راستا شماری از شهروندان در پی تماسی که با خبرنگار ما داشتند ضمن ابراز گلایه از افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد در معابر خواستار جمع‌آوری و ساماندهی این حیوانات شده و گفتند: در صورت حمله این حیوانات به هریک از اعضای خانواده چه کسی پاسخگو خواهد بود؟ از طرفی فضولات این حیوانات در اماکن‌عمومی سبب بروز بیماری‌های واگیردار شده که باید امحاء یا جمع‌آوری آنها در دستور کار متولیان امر قرار گیرد.

به گفته اهالی، مسئولان باید برای رفع این مشکل راه‌حلی اساسی پیدا کنند، چراکه حرکت دسته‌ای این سگ‌ها به صورت گروهی خصوصا در تاریکی شب و یا هنگام صبح که دانش‌آموزان به مدرسه می‌روند موجب نگرانی و از سوی دیگر استرس و اضطراب برای فرزندان‌مان است که مبادا یکی از سگ‌ها به آنها نزدیک شود. ترس اهالی از وجود سگ‌های ولگرد در‌حالیست که چندی‌پیش بر اثر حمله سگ‌های ولگرد یک کودک 10ساله در شهر زابل و یک پسربچه در زاهدان دچار جراحت شدید شدند. ایمان صالح پودینه، سرپرست‌شهرداری‌ادیمی در گفت وگو با خبرنگارما بیان کرد: جمع‌آوری سگ‌های‌ولگرد در منطقه روزجمعه در دستور کار قرار دارد. وی با اشاره به اینکه اجرای طرح اتلاف سگ‌های‌ولگرد به صورت مستمر و روتین توسط اکیپ ویژه با نظارت ارگان‌های ذیربط انجام می شود، گفت: از ابتدای سال تاکنون سه مرحله سگ‌های‌ولگرد در این شهرستان امحاء و جمع‌آوری شده است. سرپرست‌شهرداری‌ادیمی با اشاره به واکسیناسیون هاری‌سگ‌های‌ولگرد ادامه داد: براساس این طرح، طبق مجوز از سازمان دامپزشکی باید واکسیناسیون توسط این مجموعه انجام شود.

انتهای پیام /

سگ‌های ولگرد بلای جان شهروندان "نیمروزی"/ خطر سگ‌گزیدگی در کمین کودکان است! 2