یک‌شنبه 8 مهر 1403

سیاست اول همسایگان، از مهم‌ترین اصول سیاست خارجی ایران است

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
سیاست اول همسایگان، از مهم‌ترین اصول سیاست خارجی ایران است

مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: سیاست اول همسایگان، از مهم‌ترین اصول سیاست خارجی ایران است، گفت: به دنبال تبادل استاد و دانشجو در بخش‌های مختلف هستیم.

به گزارش مشرق، سرلشکر صفوی در مراسم دانش‌آموختگی اولین دوره دفاع ملی دانشجویان غیر ایرانی در «داعا» ضمن قدردانی و تشکر از عملکرد خوب دانشگاه عالی دفاع ملی در آموزش دانشجویان غیر ایرانی از کشورهای دوست، همسایه و مسلمان، خطاب به دانشجویان فارغ‌التحصیل این دانشگاه اظهار داشت: این دانشگاه در چارچوب سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران بر مبنای ایجاد همگرایی، توسعه روابط همه‌جانبه را دنبال می‌نماید.

مشاور عالی فرمانده کل قوا افزود: ما سیاست اول همسایگان را از مهم‌ترین اصول سیاست خارجی خود می‌دانیم و در این راستا در ستادکل نیروهای مسلح به دنبال تبادل استاد و دانشجو در بخش‌های مختلف هستیم.

سرلشکر صفوی با اشاره به تعداد زیاد مراکز آموزش عالی در کشور و همچنین تعداد زیاد دانشجویان خارجی در ایران بیان داشت: بیش از 40 دانشگاه و پژوهشگاه مستقل در سطح نیروهای مسلح فعالیت دارند و شما در دانشگاه عالی دفاع ملی به عنوان مهم‌ترین دانشگاه این کشور و تنهاترین مرکز آموزش در سطح راهبردی تحصیل کردید و به افتخار اخذ مدرک دانشنامه دفاع ملی نائل شده‌اید.