سه‌شنبه 10 مهر 1403

سیزدهمین دوره طرح اسوه به ایستگاه پایانی رسید

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
سیزدهمین دوره طرح اسوه به ایستگاه پایانی رسید

مدیر طرح اسوه گفت: سیزدهمین دوره طرح آموزشی - تربیتی اسوه که از 25 مردادماه به‌صورت مجازی آغاز به کار کرد، امروز 12 شهریورماه به کار خود پایان داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از دبیرخانه طرح اسوه، محمدتقی میرزاجانی، با بیان این‌که دوره سیزدهم طرح اسوه، با برگزاری مراسم افتتاحیه در 25 مردادماه باحضور جمع محدودی از قاریان و حافظان تهرانی و تعدادی از مدیران نهادهای قرآنی کشور در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (سرچشمه تهران) آغاز شد گفت: سیزدهمین دوره طرح اسوه برای مدت 20 روز برنامه‌ریزی شده بود که در این دوره 20 روزه، قاریان و حافظان نوجوان و جوان، از برنامه‌های آموزشی، پرورشی و معرفتی این دوره بهره‌مند شدند.

وی افزود: 10 روز از دوره به آموزش‌های تخصصی و 10 روز دیگر آن در دهه اول محرم به عزاداری و سوگواری شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام و یاران با وفای ایشان اختصاص داشت.

میرزاجانی خاطر نشان کرد: برنامه هیأت مجازی اسوه‌های حسینی که به‌صورت کامل توسط خود قاریان و حافظان عزیز اداره شد در نوع خود تجربه بسیار موفقی بود.

در ادامه مدیر طرح اسوه به معرفی مدرسان دوره سیزدهم پرداخت و گفت: در روزهای گذشته، آقایان: عباس هاشمی، سید احمد مقیمی، حسن مختاری، علی‌اکبر کاظمی، علی خانی و سید محمد حسینی‌پور (در بخش صوت و لحن)، سید محمد کرمانی، دکتر وحید مهاجر پاریزی، ابوالفضل قدیانی، جواد حیدری، مرتضی مقنیان و امیرحسین رحمتی (در بخش تجوید و فصاحت)، دکتر سعید رحمانی (در بخش وقف و ابتدا)، حجت الاسلام علیرضا نجفی، مسعود رضایی و مجتبی قدبیگی (در بخش حفظ قرآن کریم)، محمود کریمی (در بخش درک معنای آیات)، دکتر سید علیرضا موسوی نصر (در بخش قواعد و مکالمه زبان عربی)، حجج اسلام: مهدی کریمی، احسان وثوقی‌مهر، مجید صادقی، مهدی متانت و مجتبی علیخانی (به‌عنوان مربی پرورشی و مدرس در بخش‌های احکام دین، اندیشه اسلامی و منهاج) زحمت تدریس این دوره را بر عهده داشتند.

وی افزود: تدریس اساتید و مدرسان محترم به دوره سیزدهم خلاصه نمی‌شود و این دوره به منزله آغاز ترم تحصیلی جدید برای تمامی اعضاء می‌باشد که تا اسفندماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

میرزاجانی در پایان عنوان کرد: با وجود این‌که محدودیت‌های کرونایی و عدم دسترسی به امکانات حضوری جزء چالش‌های فعلی فعالیت‌های آموزشی - تربیتی کشور است، اما بحمدالله توجه جدی به استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی در طرح اسوه به اندازه‌ای است که توانسته بخشی از این خلا را پر کند.

یادآور می‌شود طرح آموزشی - تربیتی اسوه از سال 1393 به همت جامعه فرهنگی قرآنی عصر و با همکاری شورای عالی قرآن، با سرمایه‌گذاری روی قاریان و حافظان ممتاز نوجوان و جوان سراسر کشور جهت ارائه آموزش‌های تخصصی و الگوسازی از ایشان در جامعه در حال اجرا است.

انتهای پیام