پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

سیلاب جان 2 نیکشهری را گرفت

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
سیلاب جان 2 نیکشهری را گرفت

فرماندار نیکشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: 2 نفر در منطقه عشایری هنزم و زیردان این شهرستان گرفتار سیلاب شدند که پیکر بی جان آنها توسط نیروهای مردمی پیدا شد.

به گزارش مشرق، مجیب حسنی با تشریح آخرین وضعیت بارندگی در نیکشهر افزود: پس از گذشت 48 ساعت از سیلاب، راه دسترسی 100 روستا در این شهرستان همچنان بسته است. وی ادامه داد: به دلیل مسدود بودن راه‌های روستایی و سخت گذر بودن محورهای ارتباطی، امدادرسانی در برخی از روستاها با بالگرد انجام می شود. فرماندار نیکشهر گفت: سیلاب در چندین نقطه از شهرستان به خطوط مخابراتی و خطوط انتقال برق آسیب وارد کرد که در حال حاضر بخش های بنت و 18 روستای دهستان چاهان در خاموشی کامل و فاقد شبکه مخابراتی هستند.

وی گفت: به دلیل حجم بالای خسارت ها در حوزه راه، برق و مخابرات، امداد رسانی به روستاه‌ها با مشکل مواجه شده و در کانون های بحرانی امداد رسانی با بالگرد انجام می شود.

حسنی در ادامه از تهدید سیلاب برای بیش از 30 روستا خبر داد و بیان کرد: سیل بند حفاظتی 10 روستا در نیکشهر تخریب شده است و با تشدید بارش ها و ورود سامانه های بارشی جدید وضعیت این مناطق بحرانی خواهد شد.