سه‌شنبه 24 مهر 1403

سینماهای قزوین در قاب آمار فروش

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سینماهای قزوین در قاب آمار فروش

قزوین - ایرنا - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، آمار فروش فیلم و سینماهای قزوین در سال 98 را از دو منظر سالن سینما و فیلم های سینمایی ارایه داد.

محمد حسین اسماعیلی روز پنجشنبه با اعلام این مطلب، میزان فروش سینماهای قزوین در سال 98 را بیش از 17 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این میزان نسبت به سال 97 حدود 22/5 درصد رشد داشته است.

وی همچنین متوسط قیمت هر بلیت فیلم پخش شده را نزدیک به هشت هزار ریال اعلام کرد و یادآورشد: پارسال بیش از 220 هزار نفر از مردم این استان از فیلم های اکران شده در سینماها استفاده کرده اند.

به گفته اسماعیلی، فیلم های سینمایی مطرب، متری شش و نیم، و رحمان 1400 به ترتیب پرفروش ترین فیلم های اکران شده در سال 98 در استان قزوین بوده اند. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: پرفروش ترین فیلم ایرانی در سال گذشته در قزوین «مطرب» ساخته مصطفی کیایی بود که به فروشی معادل سه میلیارد و 118 میلیون و 450هزار ریال دست پیدا کرد. وی افزود: استان قزوین با حدود یک میلیون و 273هزار و 761 نفر جمعیت در حال حاضر دارای 2 سینمای فعال با 4 سالن و ظرفیت 552 صندلی است که پارسال 59 فیلم ایرانی در این سینماها به نمایش درآمد. به گفته وی میزان فروش سینمای ایران در سال 98 معادل دویست و نود و نه میلیارد تومان بوده است.

*س_برچسب‌ها_س*