شنبه 1 اردیبهشت 1403

سینماها در خیزش مجدد کرونا بی‌تقصیرند

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
سینماها در خیزش مجدد کرونا بی‌تقصیرند

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران، با تعطیلی سینماهای شهرهایی که وضعیت فوق را دارند، امکان تعطیل شدن سینماها در تهران به عنوان مرفه ترین شهر کشور وجود دارد.

در این چهار ماه سینماهای کشور خسارت بزرگی را متحمل شده اند که در تاریخ سینمای کشور بی سابقه است. رسانه ها نیز در این باره گزارش می دهند و به دنبال نظرات فیلمسازان، تهیه کنندگان و پخش کنندگان هستند.

سجاد نوروزی، مدیر سینمای آزادی نیز در گفتگوی کوتاه خود با خبرنگار تسنیم، نظرات خود را در مورد این موضوع بیان کرد.

نوروزی با اشاره به جایگاه و ارتباط سینما با موضوع کرونا و تجدید حیات آن، اظهار داشت: بخشی از احیاء کورونا به رفتارهای پرخطر مردم در یک ماه گذشته برمی گردد که همزمان با از سرگیری برخی از افراد بود مشاغل و فعالیتها سینماها در آن زمان بسته بودند و هیچ نقشی در افزایش این خطر نداشتند.

نوروزی ادامه داد: نکته دیگر این است که نه تنها سینماها نقشی در افزایش بیماری نداشته اند بلکه به جرات می گویم هیچ صنفی در بین اصناف این کشور و مشاغل آن به اندازه سینما در رعایت پروتکل های بهداشتی موفق نبوده است. کلیه مقررات بهداشتی و درمانی پروتکل ها توسط سینماگران رعایت شده است.

در هر صورت ما تابع دستورات ستاد ملی مبارزه با تاجگذاری هستیم و اگر این ستاد دستور تعطیلی سینماها را بدهد، ما نیز سینماهای خود را تعطیل خواهیم کرد. اما این نکته را هم باید یادآوری کنم که ستاد ملی باید به دو مورد قبلی که در بالا ذکر شد توجه کند، یعنی اولا این را بخاطر بسپار که سینماها نقشی در افزایش این ریسک نداشته اند و ثانیا اینکه سینماها نمرات قابل قبولی در مشاهده پروتکل های بهداشتی.

مدیر سینمای آزادی با اشاره به تعطیلی سینماهای کشور، به وضعیت وخیم پیش روی سینماهای کشور اشاره کرد و گفت: اگر سینماها تعطیل شوند، ما تا پایان ماه صفر سینماها را بازگشایی نمی کنیم، زیرا در آنجا هستیم. نکته ای برای ادامه کار نیست. " اگر در این دو یا سه ماه هیچ فوریتی برای صنعت سینما وجود نداشته باشد، فکر می کنم یک تخریب مطلق برای سینمای ایران اتفاق بیفتد و قطعا حداقل سه سال طول خواهد کشید تا این صنعت دوباره راه اندازی و احیا شود.

در پایان، نوروزی در مورد پخش آنلاین در این مدت اظهار داشت: این دسته در این مدت به سینمای ایران کمکی نخواهد کرد. اگر دولت سینما برای او مهم است، او باید بداند که اکران های آنلاین فقط بخش بسیار کمی از صنعت فیلم هستند. کارمندان سینمای ایران مانند معدود افراد مشهور درآمدزایی نیستند که درآمد بالایی دارند. از بین 10 هزار سینماگر کشور که تقریبا 50،000 عضو با اعضای خانواده خود دارند، چطور می توانند در این مدت درآمد کسب کنند؟

در این دوره برای کارگران خدمات سینما و سایر کارکنان بخش تولید سینمای کشور چه اتفاقی خواهد افتاد؟