جمعه 21 اردیبهشت 1403

سینمای کودکان پر هزینه است

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
سینمای کودکان پر هزینه است

سید جواد هاشمی گفت: کودکان در تخیل خود زندگی می‌کنند و دلیل استقبالشان از انیمیشن وجود تخیل در آن است.

سید جواد هاشمی نویسنده و کارگردان سینما تئاتر در خصوص ساخت آثار تخیلی خود و انیمیشن‌های تولیدی گفت: بدون شک بچه‌ها در تخیل خود زندگی می‌کنند و تخیل را دوست دارند. به نظر من سینمای کودک سینمای تخیل است.

وی در مورد علاقه کودکان به آثار انیمیشنی گفت: حتی اگر انیمیشن توانسته باشد در میان کودکان جا باز کند و قرار گیرد به دلیل وجود تخیل در این عرصه است؛ زیرا انیمیشن بر اساس تخیل تولید و ساخته می‌شود.

هاشمی اشاره به نبود تخیل در سینمای کودک کرد و ادامه داد: سینمای غیر تخیلی سینمای شکست خورده است و بچه‌ها از آن استقبال نمی‌کنند.

وی به استقبال کودکان از آثار خود مانند آهوی پیشونی سفید و شهر گربه‌ها اشاره کرد و گفت: سینماگران عرصه کودک باید هزینه بیشتری کنند و کودکان را جدی بگیرند؛ زیرا سینمای تخیلی سینمای پر هزینه‌ای است و باید این اتفاق بیفتد وگرنه کودکان از آن استقبال نمی‌کنند.

سید جواد هاشمی معلم، بازیگر، کارگردان، نویسنده و مجری ایرانی متولد سال 1344 است که در تئاتر، سینما و تلویزیون فعالیت می‌کند.

او در بیش از 30 فیلم سینمایی و 50 فیلم تلویزیونی به ایفای نقش پرداخته است و نویسندگی و کارگردانی بسیاری از نمایش‌های تئاتری را به عهده گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر
سینمای کودکان پر هزینه است 2