سه‌شنبه 12 تیر 1403

سینمای کودک و نوجوان‌حمایت واقعی خود را به دست نیاورده است

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
سینمای کودک و نوجوان‌حمایت واقعی خود را به دست نیاورده است

باتوجه به نزدیک شدن جشنواره بین‌المللی‌فیلم کودک‌و نوجوان با پرسش این سوال که امسال جشنواره فیلم کودک و نوجوان بهتر است با چه مضامینی به فعالیت بپردازد به سراغ یکی از تهیه‌کنندگان و کارگردانان این حوزه رفتیم‌.

سید علی موسوی نژاد کارگردان و تهیه‌کننده حوزه کودک و نوجوان گفت: اول از همه باید از خود این سوال را بپرسیم که وقتی یک چهارم جمعیت ما کودک نوجوان هستند، آیا واقعا یک چهارم بودجه، امکانات و دغدغه‌هایمان برای کودک و نوجوان در کشور هست یا خیر؟ متاسفانه باید این را بگویم که اینگونه نیست.

وی ادامه‌داد: کودک و نوجوان نه خود توان مطالبه‌گری دارند، نه بلد هستند، نه می‌توانند و نه قیم و وکیل دارند که بیایند از این افراد دفاع کنند تا موضوعات مربوط به این افراد در جامعه بررسی شود؛ در نتیجه همیشه حقشان خورده می‌شود و به عبارتی یتیم هستند.

موسوی نژاد بیان کرد: سینمای کودک نوجوان هم به همین‌شکل است. سینمای کودک و نوجوان هنوز نتوانسته‌است حمایت واقعی و عدالت صحیح خود را به دست بیاورد؛ اما به هرحال اعتقاد دارم فیلم‌هایی هم که ساخته می‌شوند، باید به مسائل مختلف پیرامون کودک بپردازد. مخصوصا در بخش‌هایی که اهمیت بیشتری دارد و به زیست بوم کودک ما پرداخته می‌شود.

وی تصریح کرد: معتقدم کودک دغدغه‌هایی در فضای مجازی و حقیقی دارد که همه موارد گفته شده مهم هستند و باید برای این موضوعات برنامه درستی داشته باشیم؛ مخصوصا فیلمسازی که در حوزه کودک و نوجوان است باید در حوزه سینما به همه این موارد بپردازد و خواسته‌کودک و نوجوام برایش اهمیت داشته باشد‌.

شایان ذکر است بنیاد سینمایی فارابی با انتشار فراخوان سی و ششمین دوره جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان ایران اعلام کرد این رویداد سینمایی از 14 تا 19 مهرماه در اصفهان برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر