یک‌شنبه 15 مهر 1403

سی و ششمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله | طلا و سکه چند شد؟

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
سی و ششمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله | طلا و سکه چند شد؟

به اطلاع می رساند که بر اساس اعلام قبلی، مرکز مبادله در روز یکشنبه 17 تیر ماه، سی و ششمین جلسه حراج حضوری شمش طلا استاندارد برگزار خواهد شد.

با توجه به اطلاعیه قبلی، مرکز مبادله بر اساس شیوه‌نامه حراج حضوری شمش طلای استاندارد در مرکز مبادله ارز و طلای ایران، در تاریخ 9 بهمن ماه 1402 (منتشر شده در وب‌سایت رسمی www.ice.ir)، سی و ششمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد در روز یکشنبه مورخ 17 تیر ماه 1403 برگزار خواهد شد.

گفتنی است، خریداران شمش طلا می‌توانند حداقل یک قطعه یک کیلوگرمی و حداکثر 3 قطعه یک کیلوگرمی شمش طلای با عیار 995 در هزار خریداری کنند. مرکز مبادله ارز و طلای ایران اعلام کرد: پانزدهمین جلسه حراج سکه طلا در روز دوشنبه هفته جاری (18 تیرماه 1403) برگزار خواهد شد.

همچنین پیش از این سخنگوی مرکز مبادله به خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود: 35 حراج حضوری شمش طلا در مرکز مبادله تاکنون برگزار شده است که از این تعداد حراج، 5814 کیلوگرم شمش طلای استاندارد با عیار حداقل 995 در هزار مورد معامله قرار گرفته است.

برای اطلاع از قیمت روز طلا و سکه به جدول زیر مراجعه کنید؛

محصول نرخ سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (امامی) 41 میلیون و 500 هزار تومان سکه تمام طرح قدیم 37 میلیون و 900 هزار تومان نیم سکه بهار آزادی 23 میلیون و 400 هزار تومان ربع سکه بهار آزادی 15 میلیون و 400 هزار تومان سکه یک گرمی 6 میلیون و 900 هزار تومان طلای 18 عیار 3 میلیون و 443 هزار تومان طلای 24 عیار 4 میلیون و 590 هزار تومان

پیش بینی قیمت سکه

انتظار تداوم روند کاهشی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه، خواسته مهم معامله‌گران پیش از آغاز معاملات امروز است؛ روندی که از روز گذشته و با اعلام نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری و پیروزی مسعود پزشکیان آغاز شد و تا پایان معاملات هم تداوم داشت.

فعالان بازار معتقدند فعال شدن جناح کاهشی در بازار ناشی از واکنش هیجانی به انتخاب نهمین رئیس جمهور ایران است و احتمال بازگشت دوباره به مسیر صعودی همچنان وجود دارد. به گزارش اقتصادنیوز، روندی که البته در روز گذشته اتفاق نیفتاد و قیمت سکه با تبعیت از روند کاهشی دلار، در جریان معاملات نقدی بازار با به کانال 41 میلیون تومان عقب نشینی کرد و در پایان معاملات 41 میلیون و 300 هزار تومان قیمت خورد.

همچنین روز گذشته حباب سکه هم کاهشی بود و به 19 درصد رسید. بررسی های اقتصادنیوز نشان می دهد دلیل کاهش حباب سکه هم افزایش ارزش ذاتی آن است که با رشد قیمت انس طلای جهانی در روز جمعه اتفاق افتاد و بالا رفت.