شنبه 14 مهر 1403

شاخص‌های تضمین کیفیت سه زیر نظام آموزش عالی مشخص شد

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
شاخص‌های تضمین کیفیت سه زیر نظام آموزش عالی مشخص شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم اعلام کرد: نشست تخصصی گروه نظارت و ارزیابی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی در چهاردهمین نشست هیئت‌های استانی ناتک (نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت) عتف آذرماه 1401 برگزار شد.

در این نشست به موضوع محوری نظارت در بازید هیئت‌های استانی عتف از مؤسسه‌های آموزش عالی غیردولتی به تفکیک هر زیر نظام پرداخت. به هیئت‌های استانی توصیه شد، گزارش‌های ارسالی، موضوعات محوری زیر را در هریک از زیر نظام‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی و مؤسسات آموزش عالی آزاد و دوره‌های عالی آزاد را پوشش دهد.

محورهای مورد توجه در زیر نظام مراکز علمی کاربردی، داشتن محیط کار واقعی، میزان برخورداری مرکز از مدرسان دارای صلاحیت مهارتی، نسبت دانشجویان شاغل در رشته‌های مأموریت گرا، میزان استفاده دانشجویان از امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای آموزش، میزان تکمیل بانک اطلاعاتی در ساعا، پرداخت به موقع حقوق و بیمه مدرسان، تناسب رشته‌های دایر با مأموریت‌های دستگاه متقاضی و ایفای نقش دستگاه متقاضی در اداره صحیح مرکز علمی کاربردی است.

محورهای مورد توجه در زیر نظام واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی، نسبت علمی دانشجو به هیئت علمی در مقاطع مختلف، راهنمایی صحیح پایان نامه‌ها و رساله‌ها، رعایت مقررات آموزشی، میزان تکمیل بانک اطلاعاتی در ساعا و نسبت دانشجوی تحصیلات تکمیلی به کل دانشجویان است.

محورهای مورد توجه در زیر نظام مؤسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی نیز وجود هیئت امنای فعال هیات علمی، پرداخت به موقع حقوق و بیمه مدرسان، راهنمایی پایان نامه‌ها، تکمیل اطلاعات در ساعا، گزارش حسابرسی مورد تأیید هیئت امتا، مالکیت فضای کالبدی به نام مؤسسه و داشتن رئیس قانونی است.

محورهای مورد توجه در دوره‌های عالی آزاد در دانشگاه‌ها، تصویب دوره‌های عالی آزاد در شورای آموزشی و شورای دانشگاه، عدم استفاده از عناوین رسمی، اجتناب از عقد قرارداد با شرکت‌های واسطه‌ای، ثبت نام مستقیم از داوطلبان، ارائه گزارش‌های سالانه تفصیلی به وزارت و اطلاع‌رسانی شرایط دوره و نوع گواهی به داوطلبان است.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

وزارت علوم تحقیقات و فناوری

دانشگاه آزاد اسلامی

دانشگاه جامع علمی کاربردی

زیرنظام آموزشی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
شاخص‌های تضمین کیفیت سه زیر نظام آموزش عالی مشخص شد 2
شاخص‌های تضمین کیفیت سه زیر نظام آموزش عالی مشخص شد 3
شاخص‌های تضمین کیفیت سه زیر نظام آموزش عالی مشخص شد 4