دوشنبه 16 مهر 1403

شاخص کل بورس سوار بر مدار تعادل است

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
شاخص کل بورس سوار بر مدار تعادل است

در قالب یک نظرسنجی، پیش‌بینی 10 کارشناس بازار سرمایه درباره روند بازار و شاخص کل بورس، در هفته پیش‌رو گردآوری شده است.

در قالب سوالی سه گزینه‌ای از 10 کارشناس بازار سرمایه، در مورد پیش‌بینی روند شاخص کل بورس در هفته پیش‌رو که منتهی به چهارشنبه 25 مرداد 1402 است، نظرسنجی صورت گرفت. سوال و نتایج این نظرسنجی به همراه نظرات تکمیلی و کوتاه کارشناسان به شرح زیر است: روند بازار سرمایه و بازدهی هفتگی شاخص کل بورس در هفته پیش‌رو را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ 1. مثبت. افزایشی 2. بدون تغییر چشمگیر (کمتر از 1 درصد) 3. منفی. کاهشی شما مخاطبان باشگاه خبرنگاران جوان می‌توانید نتیجه این نظرسنجی را در نمودار زیر مشاهده کنید.

همچنین در جدول زیر، علت انتخاب گزینه‌ها توسط کارشناسان توضیح داده شده است:

نام کارشناس توضیحات

رومینا شهبازپور

گزینه دو. با توجه به ابهامات بازار، وجود نوسان گیران و اخبار مربوط به گروه خودرو و خروج پول در هفته گذشته، در بهترین حالت این هفته شاهد بازاری منفی متعادل گزینه دو بدون تغییرات چشمگیر هستیم.

کوروش آسایش

گزینه دو. با توجه به پیش بینی پذیر نبودن تصمیمات مربوط به بازار، عرضه و تقاضای پر قدرتی پیش بینی نمی شود.

سهیلا نقی پور

گزینه دو. با باطل شدن مصوبه نرخ خوراک صنایع روند معاملات در گروه محصولات پتروشیمی بهتر بود اما همچنان با کاهش ارزش معاملات در هفته ای که گذشت مواجه بودیم. مسیر رشد شاخص و صعود به 2،500 هزار واحدی به کندی صورت خواهد گرفت.

ایمان رئیسی

گزینه دو. با توجه به خبرهای مهم و تاثیر گذار افزایش قیمت نفت، کاهش قیمت دلار و حواشی گروه خودرویی بنظر نمی‌رسد درهفته پیش رو اتفاق خاصی در شاخص داشته باشیم اما گروه خودرو می‌تواند پیش رو باشد.

محمد خبری زاده

گزینه دو. احتمالا در هفته پیش رو با توجه به اتفاقات اخیر ادامه روند هفته قبل را شاهد خواهیم بود.

محمد غفوری

گزینه دو. هفته آتی به نظر می‌رسد اقبال سرمایه گذاران بیشتر به سمت صنایع ریالی باشد و کلیت بازار نیز با رشد ارزش معاملات وضعیت متعادلی را دنبال کند.

علی عصاری

گزینه یک. بازار متعادل مثبت با پیش روی تک سهم ها خواهد بود.

علی ملک لی

گزینه دو. شرایط نسبت به هفته گذشته تغییر خاصی ندارد و احتمالا هفته ای بدون تغییر را به صورت کلی پیش رو خواهیم داشت.

مصطفی صفاری

گزینه یک. بنظر این هفته تکلیف نرخ گاز و عوارض صادرات با جلسات مجلس روشن می شود‌.

مهدی بیات منش

گزینه دو. بازار در وضعیت بی رمقی قرار دارد. طبیعتا منعکس کننده کاهش سرعت جریان های نقدینگی مصنوعی و طبیعی پول در اقتصاد است. تا نمایان شدن علائم سیاست انبساطی دولت انتظار رونق مستمر و جالب بی معناست.

با توجه به انتخاب 80 درصدی گزینه دو (بدون تغییر چشمگیر) و 20 درصدی گزینه یک (مثبت. افزایشی) توسط کارشناسان، به نظر می‌رسد روند معاملات در هفته پیش‌رو متمایل به خنثی و متعادل باشد.

* لازم به ذکر است نتایج این نظرسنجی و تحلیل کارشناسان، نظر باشگاه خبرنگاران جوان نبوده و سیگنال بورسی و توصیه به خرید یا فروش محسوب نمی‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس
شاخص کل بورس سوار بر مدار تعادل است 2