جمعه 14 اردیبهشت 1403

شانس مخفی طلای ایران در المپیک

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
شانس مخفی طلای ایران در المپیک

محمدهادی ساروی با تداوم در قهرمانی‌های چند ساله اخیر یکی از مهمترین فرنگی کاران ایران برای طلای المپیک پاریس است.

قاسم رضایی پرافتخارترین فرنگی کار تاریخ ورزش ایران در المپیک که دو مدال ارزشمند طلا و برنز این بازی‌ها را در کارنامه دارد و تنها فرنگی کار ایرانی با دو مدال المپیک تا قبل از 2024 پاریس و آوردگاه سی و سوم به شمار می‌رود، نقش بسیار مهمی در رشد محمدهادی ساروی همشهری آملی خود ایفا کرده تا جایی که امروز شأن او در المپیک پیش رو را طلا می‌داند.

در رشد قابل قبول فنی و شخصیتی محمدهادی ساروی، حسین حسین زاده، جعفر عرب زاده، محمد بنا و حسن رنگرز نقش‌های تأثیرگذاری ایفا کرده‌اند، اما کلیدی‌ترین مربی قاسم رضایی است که بعد از المپیک 2016 ریو و خداحافظی از دنیای قهرمانی با مدال طلا و برنز المپیک در کنار یک نقره و دو برنز قهرمانی جهان تمام تجارب و بار فنی خود را به محمدهادی ساروی منتقل کرده و می‌کند.

قاسم رضایی تمام پنج مدال المپیک و جهانی خود را در کنار دو طلای قهرمانی آسیائیش در وزن های 96 و 98 کیلوگرم کسب کرده و جالب اینکه محمدهادی ساروی بیست و شش ساله نیز به عنوان شاگرد خلف او تا اینجای کار در وزن 97 کیلو توانسته برنز 2020 توکیو، یک طلا و دو برنز جهانی، طلای بازی‌های آسیایی و دو طلای قهرمانی آسیا را در 97 کیلوگرم کسب کند.

محمدهادی ساروی برای بازیهای المپیک 2024 پاریس سهمیه خود را در بلگراد و قهرمانی 2023 جهان با کسب مدال برنز به دست آورد و بی شک مهمترین رقبایش برای رسیدن به مدال طلای المپیک سه کشتی گیر کوبایی، ارمنستانی و روس اگر اجازه حضور در پاریس را پیدا کند خواهند بود.

در وزن 97 کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک به غیر محمدهادی ساروی سه چهره شاخص دیگر خودنمایی می کنند، اول آرتور گئورگی آلکسانیان ارمنستانی با کوله باری از مدال و 10 نشان المپیک و جهان که رقیب اصلی هادی به شمار می رود. آلکسانیان 32 ساله طلا، نقره و برنز المپیک را در کارنامه دارد و در کنارش نیز 4 طلا و سه نقره از رقابتهای قهرمانی جهان.

همچنین گابریل روسیلو کوبایی که یک سال از محمدهادی ما در وزن 97 کیلو کوچکتر است در آخرین قهرمانی جهان با شکست آرتور آلکسانیان به مدال طلای دنیا دست یافته است، کشتی گیری که بدون مدال المپیک به عنوان آخرین پادشاه جهان در این وزن به پاریس خواهد آمد.

از سوی دیگر موسی اولویف روس هم اگر بتواند و مجوز حضورش در المپیک بخاطر وضعیت ورزش روسیه صادر شود به عنوان قهرمان المپیک 2020 توکیو در پاریس حضور خواهد داشت.

به این ترتیب یکی از هیجان انگیزترین رقابتهای کشتی در المپیک پاریس همین وزن 97 کیلوی فرنگی نام می گیرد که محمدهادی ساروی پسر بااخلاق، محجوب، مأخوذ به حیا، فنی، بی حاشیه، بی ادعا، تکنیکی و توانمند آملی کشورمان در آن سودای کسب مدال طلا را دارد.

قاسم رضایی قهرمان المپیک و پرافتخارترین فرنگی کار تاریخ ورزش کشورمان در این بازی‌ها حرفهای جالبی در مورد محمدهادی ساروی به زبان می آورد.

قاسم رضایی معتقد است: "هادی رو به پیشرفت است، از المپیک قبلی که برای اولین بار در وزن 97 کیلوگرم پا گذاشت و برنز 2020 توکیو را کسب کرد تا امروز مدالهای بسیار ارزشمندی گرفته و حتی قهرمان جهان شده است. محمدهادی در این چهار سال بدون حاشیه تجربیات بسیاری کسب کرده و با تلاش بسیار از کشتی هایی که روز به روز بهتر شده به خودباوری رسیده است. "

قاسم رضایی، شأن ساروی را مدال طلای المپیک می داند: "هادی حقش است در المپیک پاریس طلا بگیرد، اما همه چیز به روز مسابقه المپیک ربط دارد، به قول رسول خادم یک قهرمان المپیک باید بیرون از تشک و قبل از این رقابت‌ها شخصیت قهرمانی داشته باشد که به نظر من در حال حاضر محمدهادی ساروی از این جهت بی نقص است. "

هادی از لحاظ شخصیتی، استقامت، تاکتیکی، تکنیکی، کار در خاک، فنون سرپا، قدرت، هوش و... توانایی‌های بسیار بالایی دارد که می‌تواند از سد هر حریفی بگذرد و بی شک وجود حسن رنگرز و کادر فنی مجرب در موفقیت او به بهترین شکل با آنالیز مطلوب حریفان عنوان دار در المپیک 2024 پاریس به بهترین نتیجه منجر خواهد شد.

منبع: ورزش سه

از میان اخبار

درخشش مهدی طارمی در شب صعود پورتو به فینال

(ویدیو) افتضاح‌ترین ضربه پنالتی تاریخ فوتبال

(عکس) استوری جالب همسر رافائل سیلوا

(عکس‌) آقای گل پرسپولیسی‌ها مهمان علی دایی شد