یک‌شنبه 15 مهر 1403

شاهد اوج گیری در تولید فیلم‌های دینی هستیم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
شاهد اوج گیری در تولید فیلم‌های دینی هستیم

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی دوشنبه شب، 22 اسفندماه در حاشیه چهارمین جشنواره فیلم دینی اشراق عنوان کرد: جشنواره فیلم اشراق در حوزه هنر‌های تصویری در سطح حوزه‌های علمیه به ویژه حوزه علمیه قم ایجاد شده است و براساس این درک در بخش معاونت مهر دفتر تبلیغات اسلامی که معطوف به نوع هنری و رسانه‌ای و فضای مجازی است، در چند سال گذشته در چندین نوبت جشنواره...

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی دوشنبه شب، 22 اسفندماه در حاشیه چهارمین جشنواره فیلم دینی اشراق عنوان کرد: جشنواره فیلم اشراق در حوزه هنر‌های تصویری در سطح حوزه‌های علمیه به ویژه حوزه علمیه قم ایجاد شده است و براساس این درک در بخش معاونت مهر دفتر تبلیغات اسلامی که معطوف به نوع هنری و رسانه‌ای و فضای مجازی است، در چند سال گذشته در چندین نوبت جشنواره فیلم اشراق برگزار شد.

وی بیان کرد: هدف اولیه برگزاری جشنواره آن بود که تولید کنندگان و فعالان عرصه هنری و تصویری استعدادیابی شده، بروز و ظهور کرده و آثارشان دیده شود و به معرض داوری در بیاید.

وی ادامه داد: هرچه گذشت این ظرفیت‌ها پررنگ تر، پرحجم‌تر و موثرتر شد و به عقیده بنده جشنواره فیلم اشراق نسبت به آنچه که در گذشته بود، یک گام خیلی معناداری به جلو رفته است و در حوزه مستند و فیلم کوتاه واقعا شاهد یک اوج گیری هستیم.

وی بیان کرد: کار‌هایی که امروز دیدم گرچه بخشی از ماجرا بود، اما بسیار موثر، پرمعنا و نویدبخش آینده خیلی روشن تری برای هنر دینی، فیلم دینی و به ویژه ظرفیت‌های حوزوی است و واقعا گمان نمی‌کردم این دسته از طلابی که به هنر سینما و روایتگری تصویری رو آورده‌اند به این حد از بلوغ و رشد رسیده باشند.

واعظی اضافه کرد: این خیلی نوید بخش است و با مشاهده این آثار نسبت به مقبولیت‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم احساس تکلیف بیشتری کردم که ان‌شاءالله بتوانیم پشتیبانی بیشتری کنیم و نقش مدیریتی خودمان را در جهت دهی و هدایت و پشتیبانی از فعالیت‌های هنری تصویری حوزه داشته باشیم.

وی اظهار کرد: امیدواریم این استعداد‌هایی که در این جشنواره شناخته می‌شوند و بروز می‌کنند، بتوانند با همت بیشتر خودشان و پشتیبانی نهاد‌هایی که در هنر دینی وظیفه‌مند هستند، چه آنچه که مربوط به فرهنگ انقلاب می‌شود و چه آنچه باعث ارتقاء فرهنگ عمومی جامعه می‌شود، ان شاءالله بتوانند قدم‌های موثر تری را بردارند.