جمعه 14 اردیبهشت 1403

شاهرخی: قلعه نویی نسبت به جام ملت‌های 2007 با تجربه‌تر شده است

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
شاهرخی: قلعه نویی نسبت به جام ملت‌های 2007 با تجربه‌تر شده است

مربی اسبق تیم ملی فوتبال گفت: اکنون امیر قلعه نویی 16، 17 سال سابقه بیشتر دارد و امیدوارم در فوتبال ملی موفق شود.

همایون شاهرخی مربی اسبق تیم ملی فوتبال درباره ارزیابی اش از انتخاب امیر قلعه نویی به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال اظهار کرد: به نظرم هر کسی که سرمربی تیم ملی فوتبال می‌شود باید فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش حمایت کامل از او کنند تا تیم ملی بتواند نتایج خوبی بگیرد و دل مردم شاد شود.

شاهرخی درباره انتقادات به ناکامی امیر قلعه نویی در جام ملت‌های 2007 آسیا اظهار کرد: این موضوع برای 16، 17 سال قبل بوده و تا جایی که خبر دارم خیلی بی معرفتی در مورد قلعه نویی کردند، اما اکنون این مربی 16، 17 سال سابقه بیشتر دارد و امیدوارم در فوتبال ملی موفق شود و مردم ایران هم شاد بشوند.

تیم ملی فوتبال با حضور در بین 4 تیم صعود کننده جام ملت ها شاهکار می کند

مربی اسبق تیم ملی فوتبال درباره اینکه با قلعه نویی در جام ملت‌های آسیا موفق می‌شویم، گفت: زندگی از 2 بخش رویا و واقعیت تشکیل شده است و اگر می‌خواهیم در رویا به سرببریم موفقیت در جام جهانی شامل رویا می‌شوداما واقعیت این است که فوتبال ما با توجه به ضعف مدیریتی، ساختاری، زیر ساخت هایش و بازی‌های تدارکاتی در صورتی که در بین 4 تیم صعود کننده به جام ملت‌های آسیا قرار بگیرد شاهکار کرده است.

قراردادبلند مدت ضریب اطمینان مربی را بیشتر می کند

پیشکسوت فوتبال درباره اینکه قلعه نویی تا پایان جام ملت‌های آسیا قرارداد دارد، گفت: هر مربی سلیقه‌ای دارد و هر کسی برای خودش محیط کاری درست می‌کند و این موضوع شخصی است و این مسئله ارتباطی به ما ندارد. البته اعتقادم این است که قرارداد بلندمدت ضریب اطمینان کاری مربی را بیشتر می‌کند و با آینده نگری بیشتر به فکر برنامه ریزی است.

لیست تیم ملی فوتبال نظر شخصی قلعه نویی است 

شاهرخی درباره لیست اعلامی تیم ملی فوتبال از سوی امیر قلعه نویی بیان کرد: من درباره لیست صحبت نمی‌کنم، چون نظر شخصی سرمربی تیم ملی فوتبال است و هر کسی در این باره حرف بزند دخالت بی مورد کرده است چرا که به هر حال هیچ کس به غیر از خود مربی به دنبال انتخاب درست نفرات نیست و از نظر قلعه نویی این نفرات خوب هستند.

او افزود: ما باید به مربی داخلی یا خارجی تیم ملی فوتبال احترام بگذاریم و همه باید حمایت کنند تا در جام ملت‌های آسیا رتبه خوبی به دست آوریم. همچنین می‌توانیم زیرساخت‌ها را درست کنیم تا آینده بهتری را داشته باشیم.

برگزاری بازی دوستانه از سوی تیم ملی فوتبال دستگرمی است 

مربی اسبق تیم ملی فوتبال درباره اینکه تیم ملی فوتبال در 2 بازی دوستانه با تیم ملی روسیه و کنیا محک جدی می‌خورد، گفت: ما پول آن چنانی نداریم و تحریم هم هستیم و کشور‌های صاحب نام در فوتبال به ایران نمی‌آیند و باید با تیم‌های روسیه و کنیا فوتبال بازی کنیم تا برایمان دستگرمی باشد و قلعه نویی از بازیکنان شناخت پیدا کند. این 2 تیم سطح کیفی معمولی دارند و بازی با آن‌ها برای هماهنگی بیشتر ملی پوشان لازم است. من فقط می‌دانم که کنیا کشور آفریقایی است و بیشتر از این شناخت ندارم.

او درباره اینکه کیفیت لیگ امسال را چطور ارزیابی می‌کند؟ گفت: سطح مسابقات متوسط رو به پایین است. فوتبال ابتدایی در بازی‌ها شاهد هستیم که حتی بازیکنان خلاق هم تیم‌ها ندارند تا مثمرثمر باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال