شنبه 8 اردیبهشت 1403

شاهین جدید در مرحله تست دیده شد / عکس

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
شاهین جدید در مرحله تست دیده شد / عکس

بر اساس تصاویر ارسالی، شاهین پلاس، سدان جدید سایپا مراحل تست های نهایی را پشت سر می گذارد و به زودی این خودرو را در بازار خواهیم دید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، براساس گزارش آخرین خودرو، شاهین پلاس در کنار آریا از مورد انتظار ترین محصولات سایپا هستند که به زودی به بازار می آیند. سدان جدید سایپا اگرچه در ظاهر تفاوت زیادی با شاهین معمولی ندارد اما از لحاظ فنی عملکردی بسیار مدرن تر را ارائه می دهد و همین باعث می شود بازار منتظر این سدان ملی باشد. به تازگی تصاویری به دست خبرنگار آخرین خودرو رسیده که نشان می دهد سدان جدید سایپا با پلاک گذر موقت در حال تست است و این نشان دهنده آن است که عرضه شاهین پلاس را به زودی شاهد خواهیم بود. در ادامه معرفی مختصری از این خودرو خواهیم داشت.

زیر کاپوت شاهین پلاس دیگر خبری از پیشرانه قدیمی سایپا نیست و اینبار موتور ME16 را داریم که در واقع همان پیشرانه EC5 سیتروئن است که از لحاظ ساختاری همان المان های فنی را دارد که در پیشرانه TU5 و TU5 پلاس دیده می شود. این پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی چهار سیلند 16 سوپاپ، توان تولید نهایت قدرت 115 اسب بخار و نهایت گشتاور 147 نیوتن متر را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده 5 سرعته دستی و یا 6 سرعته اتوماتیک AT به چرخ های جلو می رسد.

این مشخصات نشان می دهد که سدان جدید سایپا یک سر و گردن از دیگر محصولات این گروه خودروسازی بالاتر است و برای رقابت مستقیم با تارا دنده ای و اتوماتیک به بازار می آید.

کابین و امکانات شاهین پلاس

کلیت طراحی کابین با آنچه در شاهین معمولی دیده ایم تفاوتی ندارد اما از نظر امکانات بسیار پر آپشن تر از شاهین مهندسی شده است. در سدان جدید سایپا امکاناتی نظیر فرمان کمکی برقی، استارت دکمه ای، سانروف، آنتن کوسه ای، تریم داخلی چرم مصنوعی، کروز کنترل، محدودکننده سرعت، سنسور نور، تهویه اتوماتیک، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، حالت اسپرت و برفی و تیپ ترونیک جعبه دنده، دو کیسه هوا، سنسور پارک و دوربین دنده عقب، نمایشگر لمسی 10 اینچی اندروید، آینه های تاشو برقی، صندلی برقی راننده، گرمکن صندلی های جلو و... را می بینیم که شاهین پلاس را به یک خودروی پر آپشن در محصولات سایپا بدل می کند.

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1887548
شاهین جدید در مرحله تست دیده شد / عکس 2
شاهین جدید در مرحله تست دیده شد / عکس 3
شاهین جدید در مرحله تست دیده شد / عکس 4