سه‌شنبه 3 مهر 1403

شاکی‌ها را راضی کنید و گر نه محکومید / فاجعه برای عربستان: 16 باشگاه حق خرید بازیکن ندارند

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
شاکی‌ها را راضی کنید و گر نه محکومید / فاجعه برای عربستان: 16 باشگاه حق خرید بازیکن ندارند

امسال تابستان فیفا شانزده باشگاه عربستانی را محکوم کرده و اجازه حضور در نقل و انتقالات را به آنها نمی‌دهد.

به گزارش "ورزش سه"، روزنامه آبولا می‌گوید شایعات ماه‌های گذشته درباره احتمال سخت‌گیری فیفا بر باشگاه‌های عربستانی به واقعیت پیوسته و شانزده باشگاه در این کشور امسال تابستان اجازه نخواهند داشت در بازار نقل و انتقالات فعالیت کند.

هنوز مشخص نیست که این مجازات فیفا دامن کدام باشگاه‌ها را می‌گیرد و آیا دامنگیر باشگاه‌های بزرگ این کشور، یعنی چهار باشگاه الهلال، النصر، الاتحاد و الاهلی هم می‌شود یا نه؟ چهار باشگاهی که در مالکیت حکومت کشور قرار دارند و تابستان گذشته ارقامی نجومی برای خرید ستاره‌های بزرگ از اروپا هزینه کردند.

رسانه‌های عربستانی هم این خبر را تایید کرده و گفتند شانزده باشگاه با محرومیت فیفا مواجه خواهند شد. بر خلاف آبولا که نسبت به نام این شانزده باشگاه سکوت کرده منابع عربستانی این باشگاه‌ها را هم اعلام کردند.

شانزده باشگاهی که توسط فیفا محکوم می‌شوند شامل چهار باشگاه بزرگ نیستند. این باشگاه‌ها عبارتند از: الرائد، الوحده، الحزم و الطائی (الحزم و الطائی از لیگ روشن سقوط کردند)، عفیف، العین، الانصار، الفیصلی، الجبلین، القیسومه، السد، الشواله، الترجی، نجریان و الاحد.

فیفا این باشگاه‌ها را به دلیل شکایتهای متعدد توسط بازیکنان و مربیان سابق آنها محکوم خواهد کرد. فیفا می‌گوید در همه پرونده‌ها مشخص شده که این باشگاه‌های عربستانی مفاد قراردادهای خود با بازیکنان و مربیان سابق‌شان را اجرایی نکرده‌اند.

البته این شانزده باشگاه هنوز شانسی دارند که از زیر بار این مجازات بگریزند. آنها باید پیش از شروع رسمی پنجره نقل و انتقالات تابستانی در عربستان با شاکیان خود مذاکره کرده و رضایت آنها را به صورت رسمی جلب کنند.

شاکی‌ها را راضی کنید و گر نه محکومید / فاجعه برای عربستان: 16 باشگاه حق خرید بازیکن ندارند 2
شاکی‌ها را راضی کنید و گر نه محکومید / فاجعه برای عربستان: 16 باشگاه حق خرید بازیکن ندارند 3