یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

شایگان: ناصر علیزاده متفاوت با گذشته است / گلیج 3 هفته طول درمان دارد

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
شایگان: ناصر علیزاده متفاوت با گذشته است / گلیج 3 هفته طول درمان دارد

رئیس هیئت کشتی مازندران می‌گوید ناصر علیزاده خیلی آماده است و کاملاً تغییر کرده است و سر وزن زندگی می‌کند.

- اخبار ورزشی -

امید شایگان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم با اشاره به اینکه این هیئت نسبت به قضاوت دو کشتی فینال و یک رده‌بندی مسابقات قهرمانی کشتی فرنگی کشور در قم معترض بود و به فدراسیون کشتی درخواست بازبینی فیلم این کشتی‌ها را داده است، اظهار داشت: متأسفانه شاهد داوری‌های خیلی خوبی نبودیم، درخواست بازبینی فیلم‌ها را دادیم تا ببینیم چه می‌شود.

وی درباره اینکه آیا دو فینالیست مازندرانی که یکی مقابل امیر عبدی و دیگری برابر علیرضا مُهمدی در مسابقات کشوری تن به شکست دادند، شانسی برای همراهی تیم ملی دارند؟، گفت: فکر می‌کنم ناصر علیزاده و علی اسکو قرار باشد در جام وهبی‌امره کشتی بگیرند. این را هم بگویم که ناصر علیزاده، ناصرِ 6 ماه قبل نیست. الان خیلی آماده است، تمریناتش را تغییر داده و سر وزن زندگی می‌کند. یعنی مثل قبل نیست که بعد از مسابقه وزنش بشود 94 کیلو و بعد وزن کم کند، حالا ماه‌هاست خودش را در همین وزن 87 کیلو نگه داشته تا نخواهد برای شرکت در مسابقه وزن کم کند. قبلاً اشتباه می‌کرد که وزنش بالا می‌رفت و باز باید کیلوهای زیادی را کم می‌کرد، او حالا خیلی آماده است و تا المپیک هم همینطور زندگی خواهد کرد.

شایگان تاکید کرد: نمی‌گوییم ناصر علیزاده انتخاب شود، می‌گوییم هر کسی بهتر است عضو تیم ملی شود، حالا ناصر علیزاده است یا علیرضا مُهمدی، ضمن اینکه هیچ کسی دوست ندارد با ناداوری نتیجه کشتی تغییر کند. علی اسکو و او خیلی زحمت می‌کشند و برای رسیدن به هدف‌شان منظم تمرین می‌کنند، ناصر علیزاده حتی فردای روزی که در فینال کشوری باخت، سر تمرین آمد و تمرینش را برای شرکت در مسابقه بعدی ادامه داد.

رئیس هیئت کشتی مازندران در پاسخ به این سؤال که آیا پرونده حضور مجتبی گلیج در تیم ملی در سال 2024 با شکستی که در پی آسیب‌دیدگی مچ پایش در مسابقات کشوری تجربه کرد، بسته شد؟، عنوان کرد: او با نظر دکتر کیهانی سه هفته طول درمان دارد، بعد از آن به اردوی تیم ملی بازخواهد گشت.

وی درباره اینکه نامی از علی سوادکوهی در جمع نفرات اعزامی به تورنمنت زاگرب نیست، گفت: در 86 کیلوگرم نظر بر این بود که فقط یک نفر را به کرواسی اعزام کنند، به هرحال نفر اول این وزن هادی وفایی‌پور بود، در عین حال توانمندی علی سوادکوهی هم خیلی بالاست. کشتی‌گیران ما باید خیلی حواس‌شان باشد که کشتی برده را نبازند، رو آوردن به کشتی دفاعی بعد از پیش افتادن از حریف، اشتباه است، به این شکل خودشان را به زحمت می‌اندازند.

شایگان درخصوص وضعیت حسن یزدانی گفت: ان‌شاءالله که به المپیک برسد که اگر این اتفاق بیفتد، با همین کتف هم می‌تواند مدال المپیک بگیرد.