پنج‌شنبه 5 مهر 1403

شخصا تعهد می‌دهم مثل فرزند خودم کارشان را دنبال کنم / وزیر ورزش: بچه‌هایی که از ایران رفتند می‌توانند برگردند

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
شخصا تعهد می‌دهم مثل فرزند خودم کارشان را دنبال کنم / وزیر ورزش: بچه‌هایی که از ایران رفتند می‌توانند برگردند

وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد ورزشکارانی که ایران را ترک کرده‌اند می‌توانند به کشور برگردند.

به گزارش "ورزش سه"، وزیر ورزش و جوانان، دکتر احمد دنیا مالی، امروز و همزمان با برگزاری دربی پایتخت درباره دیدار پرسپولیس و استقلال، وضعیت ورزشگاه آزادی و معضل ورزشگاه‌ها در ایران و همچنین بازگشت ورزشکارانی که ایران را ترک کرده‌اند صحبت کرد.

وزیر ورزش در پاسخ به این سوال که آیا دربی را تماشا کردید گفت:" ما با توجه به مراسم هفته دفاع مقدس و برنامه‌های دیگر زمان نداریم. آنقدر هم در روز مسابقات ورزش‌های مختلف هست که فرصت تماشای همه آنها نمی‌شود".

دنیا مالی در پاسخ به این سوال که وضعیت بد ورزشگاه‌ها باعث شده دربی پایتخت در اراک برگزار شود گفت: "باید قبل از تخریب ورزشگاه آزادی به فکر ورزشگاه جایگزین برای سرخابی‌ها بودیم. من نمی‌خواهم به گذشته برگردم و درباره گذشته صحبت کنم. من مسئول الان ورزش هستم ولی هر اتفاقی حتی اگر در گذشته افتاده باشد باید جواب بدهم. من به دنبال شانه خالی کردن نیستم و متعهد به مسئولیتم هستم. مکان‌های ورزشی ما باید ایمن و استاندارد باشد و باید بهترین امکانات از چمن خوب، نور خوب، وی‌ای‌آر و دیگر را در اختیار ورزش بگذاریم. همه تلاش‌مان را خواهیم کرد که مردم خبرهای خوبی از ورزش بشنوند. مردم هر چه بگویند حق دارند و هر انتقادی در حوزه ورزش بشود با گوش شنوا پذیرا هستیم".

دنیامالی در ادامه درباره احتمال درخواست پناهندگی یکی از دختران وزنه‌بردار ایران گفت: "شخصا در حال بررسی جزئیات هستم. ما درباره اعزام‌ها در آینده شرایط متفاوتی خواهیم داشت. اعتقاد داریم این‌ها بچه‌های ما هستند و گاهی عده‌ای می‌خواهند برای آنها مشکل ایجاد کنند. همه بچه‌های ما هستند چه در داخل و چه در خارج. من امیدوارم که این دخترمان یک روزی پیش ما باشد و دوباره تمریناتش را شروع کند".

وزیر ورزش در ادامه پیامی برای ورزشکاران ایرانی که ایران را ترک کرده‌اند داشت: "می‌خواهم از این فرصت استفاده کنم و به بچه‌هایی که به هر دلیلی آن طرف آب هستند. آغوش ملت و نظام باز است و من با دستگاه‌های نظارتی صحبت کرده‌ام. بدانند اینجا خاک و خانه آنها است و اگر با ما قهر کرده‌اند و اگر ما نتوانسته‌ایم شرایطی خوبی برایشان فراهم کنیم آنها به بزرگواری خودشان برگردند و من به تک‌تک آنها تعهد می‌دهم که عین فرزند خودم کارشان را پیگیری کنم تا به این آب و خاک برگردند و ورزش و زندگی‌شان را بکنند".

دنیامالی در ادامه به این اشاره کرد که این سیاست دولت چهاردهم است: "من این آمادگی را دارم که بچه‌ها اگر بخواهند شخصا با من صحبت کنند چه تلفنی و چه تصویری. این دستور سیاست‌های کلی نظام است. دستور مافوق ما در دولت است. کشور و دولت نگاهش این است. آقای رئیس جمهور و هیئت وزیران نگاه‌شان این است که باید شرایطی برای بچه‌های خودمان فراهم کنیم که برگردند".

شخصا تعهد می‌دهم مثل فرزند خودم کارشان را دنبال کنم / وزیر ورزش: بچه‌هایی که از ایران رفتند می‌توانند برگردند 2