پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

شرایطی که ستاره فرانسوی فکرش را نمی‌کرد / امباپه در تونل تاریک: فقط یک راه داری کیلیان!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
شرایطی که ستاره فرانسوی فکرش را نمی‌کرد / امباپه در تونل تاریک: فقط یک راه داری کیلیان!

انتقال به رئال مادرید به هیچ وجه مطابق انتظار کیلیان امباپه پیش نرفته و او نزدیک به دو ماه است با مشکلات بزرگی دست و پنجه نرم می‌کند.

به گزارش "ورزش سه"، کیلیان امباپه که انتظار داشت رسیدن به رویای کودکی‌اش و پوشیدن پیراهن رئال مادرید برای او روزهایی شاد و شگفت‌انگیز رقم بزند از ابتدای تابستان روزهایی سخت را تجربه کرده که از زمان شروع فوتبالش برای او بی‌سابقه بوده است.

امباپه بعد از جنگ و جدالی که تمام‌نشدنی به نظر می‌رسید موفق شد مچ باشگاه سابقش پاری سن ژرمن را بخواباند و به عنوان بازیکن آزاد با رئال قراردادی تا سال 2029 امضا کند. کیلیان قرار بود به یورو برود، در آنجا بدرخشد و سپس به رئال برگردد و درخشیدن با پیراهن سفید را آغاز کند.

اما وضعیت او از همینجا به هم ریخت. کیلیان در همان شروع یورو مصدومیت شد و بینی‌اش شکست. فرانسه و امباپه دیگر نتوانستند کمر راست کنند و در نیمه‌نهایی با شکست مقابل اسپانیا با یورو خداحفظی کردند تا رویای قهرمانی برای آنها و امباپه به پایان برسد.

کیلیان در اولین بازی‌اش برای رئال در سوپرجام اروپا گل زد و برای لحظاتی به نظر می‌رسید تقدیر به او لبخند زده است. اما خیلی زود مشخص شد که این خوش‌بینی نادرست بوده است. ستاره فرانسوی در اولین سه بازی خود برای رئال در لالیگا گلزنی نکرد و می‌شد حدس زد که سیل انتقادها به سمت او روانه شود.

با اینکه امباپه در بازی چهارم لالیگا مقابل بتیس گلزنی کرد ولی اوضاع بلافاصله برای او بدتر شد. کیلیان با شروع فیفا دی مجبور بود به پارک دو پرنس برگردد، ورزشگاه پاری سن ژرمن. او باید با پیراهن تیم ملی فرانسه مقابل ایتالیا به میدان می‌رفت. دیداری در چارچوب لیگ ملتهای یوفا. امباپه خودش هم می‌دانست که قرار نیست کسی از او استقبال کند و در نشست خبری پیش از مسابقه گفت که درک می‌کند که فرانسوی‌ها و به خصوص هواداران پی‌اس‌جی قرار نیست از او به گرمی استقبال کنند.

ولی امباپه نمی‌دانست که نمایش ضعیف او و تیم ملی فرانسه و شکست 3-1 باعث می‌شود شدیدترین موج انتقادی علیه‌اش در رسانه‌های فرانسوی به راه بیفتد. سه روز بعد امباپه بازی مقابل بلژیک را از روی نیمکت شروع کرد. او باورش نمی‌شد که وقتی بلندگوی ورزشگاه اسم بازیکنان فیکس و ذخیره‌ها را اعلام می‌کرد هواداران از روی سکو کاپیتان تیم ملی کشورشان را هو کنند.

کمتر از دو روز بعد امباپه با کابوسی دیگر روبرو شد. اتحادیه فوتبالیستهای حرفه‌ای فرانسه حاضر نشد در شکایت کیلیان از باشگاه سابقش طرف او را بگیرد. کمیته حقوقی لیگ یک وقتی متوجه شد که امباپه حمایت اتحادیه فوتبالیست‌ها را ندارد از او خواست مشکلش با پی‌اس‌جی را با مذاکره و ریش‌سفیدی حل کند ولی کیلیان این را نپذیرفت و وکلای او گفتند اگر لازم باشد ماجرا را به دادگاه کار فرانسه می‌کشانند.

با اتفاق‌های عجیب و غریبی که در این دو ماه برای کیلیان امباپه افتاده بیراه نیست اگر بگوییم او در یک تونل تاریک گیر افتاده و سعی دارد کورسوی امیدی پیدا کند. تنها جرقه‌ای که می‌تواند ستاره فرانسوی را از این کابوسها بیرون بکشد شروع به گلزنی برای رئال مادرید است. به همین خاطر است که چند هفته پیش رو برای امباپه اهمیتی کلیدی دارد.

شرایطی که ستاره فرانسوی فکرش را نمی‌کرد / امباپه در تونل تاریک: فقط یک راه داری کیلیان! 2
شرایطی که ستاره فرانسوی فکرش را نمی‌کرد / امباپه در تونل تاریک: فقط یک راه داری کیلیان! 3