پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

شرط عجیب حدادی برای پزشکان ایرانی / دلایل اعزام میلیاردی به آلمان!

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
شرط عجیب حدادی برای پزشکان ایرانی / دلایل اعزام میلیاردی به آلمان!

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی با تاکید بر پرداخت هزینه‌های کامل جراحی «خارپاشنه» احسان حدادی در خارج از کشور در مورد لزوم اعزام این دوومیدانی‌کار و انجام نشدن جراحی‌اش در ایران توضیح داد.

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی با تاکید بر پرداخت هزینه‌های کامل جراحی «خارپاشنه» احسان حدادی در خارج از کشور در مورد لزوم اعزام این دوومیدانی‌کار و انجام نشدن جراحی‌اش در ایران توضیح داد.

به گزارش خبرنگار مهر، پرونده مربوط به احسان حدادی و عمل «خارپاشنه» چپ وی در خارج از کشور با مخالفت هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در این کمیته بسته شد اما همین پرونده در فدراسیون پزشکی ورزشی به نتیجه مورد نظر این المپین رسید.

بر همین اساس و با موافقت صورت گرفته توسط فدراسیون پزشکی ورزشی قرار است به زودی احسان حدادی به آلمان اعزام شود تا خارپاشنه چپ خود را جراحی کند؛ عملی که انجام آن در داخل کشور هم امکان پذیر است اما قرار است با پرداخت هزینه های یورویی قابل توجه خارج از کشور انجام شود.

محمد اسد مسجدی سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد لزوم انجام این جراحی در آلمان، چرایی عدم انجام آن در ایران و در کل موافقت صورت گرفته با درخواست احسان حدادی توضیح داد.

حدادی از 50 جلسه فیزیوتراپی نتیجه نگرفته بود وی گفت: جزئیات مربوط به پرونده پزشکی احسان حدادی و درخواست مطرح شده برای عمل خارج از کشور او، توسط دکتر اردیبهشت رئیس کمیته پزشکی فدراسیون دوومیدانی با فدراسیون پزشکی ورزشی در میان گذاشته شد. به گفته وی، حدادی بابت خارپاشنه خود 50 جلسه فیزیوتراپی انجام داده اما هیچ نتیجه ای نگرفته است.

بررسی درخواست عمل در کمیسیون درمان وی ادامه داد: حدادی بابت خارپاشنه خود اذیت می شود و می خواهد از فرصت کرونا که باعث لغو تمام فعالیت ها شده برای جراحی و بهبود خود استفاده کند. این مسئله در کمیسیون درمان فدراسیون پزشکی ورزشی مطرح و مورد بررسی چندباره قرار گرفت.

حدادی اصراری به عمل در آلمان ندارد سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی با تأکید بر اینکه احسان حدادی هیچ اصراری برای عمل در آلمان ندارد، گفت: ظاهرا این دوومیدانی‌کار تاکنون تمام کارهای درمانی خود را در آلمان و زیر نظر یک پزشک واحد انجام داده و بابت تمام اقدامات وی هم رضایت کامل دارد. به همین دلیل پیشنهادش برای جراحی خارپاشنه سفر به آلمان است اما در عین حال اصراری هم برای اعزام به این کشور ندارد.

حدادی از پزشک معالجش ضمانت نامه می خواهد وی تصریح کرد: تأکید احسان حدادی این بود که پزشکی که قصد جراحی‌اش را دارد باید به وی ضمانت دهد که او را برای رویدادهای پیش رو به موقع آماده می کند.

پزشکان داخلی ضمانتی به حدادی ندادند به گفته اسدمسجدی، موضوع جراحی حدادی با لحاظ کردن این ضمانت با چند نفر از پزشکان داخلی مرتبط در میان گذاشته شد اما هیچ یک از آنها حاضر به ارائه ضمانت در این زمینه و مطابق با خواسته احسان حدادی نشدند.

وی در توضیح تکمیلی این موضوع گفت: درست این است که قهرمانان خودشان بر اساس شرایط و شناختی که دارند پزشک معتمد خود را انتخاب کنند. تاکید پزشکانی که با آنها صحبت می کردیم هم همین مسئله بود.

معاون وزیر هم پیگیر عمل حدادی بود سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی با تأکید بر اینکه مهدی علی‌نژاد معاون وزیر ورزش هم مصرانه و تقریبا یک روز درمیان وضعیت احسان حدادی و تصمیم گیری در مورد وی را از ما پیگیری می کرد، تأکید کرد: بر همین اساس و با توجه به مجموع جوانب با اعزام احسان حدادی به آلمان جهت انجام عمل خارپاشنه او در این کشور موافقت لازم صورت گرفت.

حدادی فکرش را نمی کرد با اعزامش موافقت شود وی با تاکید دوباره بر اینکه فدراسیون پزشکی ورزشی مسئولیت اعزام حدادی به آلمان را بر عهده گرفته، خاطرنشان کرد: این را هم بگویم خود احسان اصلا تصور نمی کرد که ما به این سادگی با درخواست او موافقت کنیم. این کار را هم انجام دادیم، چرا که احسان حدادی جزو المپین ها است و ما تکلیفی نسبت به این دسته از ورزشکاران داریم که باید انجام شود.

پزشک آلمانی ضمانت موردنظر حدادی را داده است «آیا پزشک معالج که قرار است احسان حدادی در آلمان توسط وی جراحی شود، ضمانت نامه مورد نظر را ارائه داده است؟»، وی به این پرسش خبرنگار مهر پاسخ مثبت داد و گفت: ضمانتی که مورد نظر احسان حدادی بوده توسط این پزشک داده شده است. او قول داده که احسان را در کوتاه ترین زمان ممکن و برای رویدادهای آتی به بهبودی کامل برساند.

پرداخت وجه جراحی در آلمان به فدراسیون دوومیدانی اسد مسجدی تصریح کرد: قرار است وجه لازم برای این اعزام و درمان احسان حدادی در اختیار خزانه داری فدراسیون دوومیدانی قرار بگیرد و سایر اقدامات هم توسط این مجموعه و خود حدادی انجام شود تا هر چه زودتر عمل وی به سرانجام برسد.

9 هزار یورو هزینه جراحی حدادی در آلمان به گفته مسجدی بین 8 تا 9 هزار یورو هزینه جراحی احسان حدادی در آلمان می شود. وی گفت که البته رقم دقیق مشخص نیست اما با توجه به قیمت یورو و هزینه های لازم برای اعزام و جراحی، بین 8 تا 9 هزار یورو برای انجام این کار لازم است.

اعلام زمان اعزام حدادی به آلمان سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی همچنین در رابطه با زمان انجام سفر احسان حدادی به آلمان گفت: وظیفه ما پرداخت وجه است که هفته جاری انجام می شود. انجام مقدمات سفر با خود حدادی است. خود احسان این گونه عنوان کرده که برای دوشنبه آینده بلیت سفر را می گیرد.