شنبه 1 اردیبهشت 1403

شرط وزارت ارشاد برای مجوز لباس‌ها در نمایشگاه‌های مد و لباس

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
شرط وزارت ارشاد برای مجوز لباس‌ها در نمایشگاه‌های مد و لباس

وزیر فرهنگ و ارشاد، دستور العمل جدید صدور مجوز برگزاری نمایشگاه مد و لباس اسلامی ایرانی را ابلاغ کرد.

محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تاریخ هفتم خرداد ماه 1402، دستورالعمل جدید صدور مجوز برگزاری نمایشگاه مد و لباس اسلامی ایرانی که به تصویب کارگروه ساماندهی مد و لباس رسیده است را جهت ابلاغ به تمامی نهاد‌ها و دستگاه‌های مربوط در 9 بند و 9 تبصره به امضا رساند.

بر اساس این ابلاغیه، همه لباس‌ها و سبک پوشش‌های به نمایش درآمده بایستی دارای شناسه شیما باشند و این شناسه به لباس الصاق شود. همچنین، بایستی لباس‌های مردانه، زنانه یا بچه گانه و نوع کاربرد آن (اجتماع، ورزشی، مجلسی و...) به صورت تفکیک شده مشخص شوند.

لازم به ذکر است این مجوز در هر سال، اغلب دوبار به واجدین شرایط اعطاء می شود و فرایند صدور مجوز فقط از طریق ثبت درخواست الکترونیکی در سامانه پنجره واحد خدمات وفا به آدرس لینک شده امکان پذیر است و حداکثر زمان کل فرایند رسیدگی به درخواست‌های برگزاری نمایشگاه 50 روز است.

همچنین، انتقال و واگذاری مجوز برگزاری جشنواره یا نمایشگاه به هر نحو اعم از اعطای وکالت یا نمایندگی، اجاره، امانت و...، ممنوع و غیر قابل پذیرش است؛ و برگزار کننده می‌تواند فقط یک‌بار و تا یک هفته قبل از تاریخ اعلامی برگزاری نمایشگاه تغییر مکان و زمان رویداد را با ارائه دلیل از مرجع صدور مجوز درخواست نماید.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سایر حوزه ها