یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

شروع به کار ارزیابان صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی ساختمان از همان روزهای اول زلزله خوی

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
شروع به کار ارزیابان صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی ساختمان از همان روزهای اول زلزله خوی

قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی گفت: سال آینده در لایحه بودجه سال 1402 نقش پررنگ تری برای صندوق حوادت طبیعی ساختمان دیده شده است.

آقای مشعلچی در خصوص عملکرد صندوق حوادت طبیعی ساختمان در زلزله خوی گفت: ارزیابان صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی ساختمان از همان روز‌های اول زلزله خوی شروع به کار کردند.

او در ادامه افزود: فعلا سقف خسارت پرداختی 30 میلیون تومان است که با توجه به شدت خسارت می‌تواند کمتر هم باشد. سال آینده در لایحه بودجه سال 1402 نقش پررنگ تری برای این صندوق دیده شده است که به شرط تامین منابع می‌تواند موثر تر، دردی از آلام مردم حادثه دیده در سیل و زلزله را کم کند.

او در پاسخ به این سوال که این 30 میلیون تومان مشمول کسانی می‌شود که در صندوق ثبت نام کرده باشند؟ گفت: خیر. این مبلغ مشمول کسانی می‌شود که به ازای هر قبض برق و مبلغی که بابت این موضوع به قبض برق اضافه شده باشد یا به عبارتی سرپرست خانواری که در قبض برق آن خانوار حق بیمه سهم خانوار پرداخت شده باشد. مشعلچی در پاسخ به این سوال که نیاز به واریز مبلغ جدا نبوده و به شکل خودکار به افراد این 30 میلیون پرداخت می‌شود؟ مطرح کرد: نیاز به واریز وجه نیست. ملاک قبض برق آن ساختمان است که آسیب دیده و حق بیمه سهم افراد که آن هم در قبض برق آمده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه